Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
#9504123
Hur gick det? :D
Användarens profilbild
Av Deviant
#9504261
rithelo skrev:Hur gick det? :D
Sämre än jag hade hoppats men bättre än någonsin! :D

Men det är inte skönt alls tycker jag..får se om det blir bättre när jag får till det bättre men tror inte jag skulle kunna ha honom i hsbc (hette det va? :lol: ) så länge. Knuten mot bröstet gör lite ont men det kanske blir bättre med bättre, stabilare knyt?

Nu gäller det bara att öva helst flera gånger om dagen så vi kommer någon vart!
Användarens profilbild
Av SCSI
#9504275
Mitt favoritknyt var vrikkesikker. Det fanns en jättebra holländsk video som jag inte hittar på Youtube längre, hittade bara en rätt bökig norsk...
Användarens profilbild
Av Deviant
#9504281
...och nu gick det ännu bättre. Jag behöver desperat jobba lite och barnet har feber (igen!) och känner sig miserabel och vill bara vara med mamma såklart. Så provade kasta upp honom, gick superbra att få till och nu bara sitter han där nöjd med kinden mot mig och pillar mig lite i nacken. :loving: Jag går inte ens omkring utan sitter med datorn i soffan men det verkar fungera en stund i alla fall!

Det blev bekvämare nu, jag har "korset" liksom längre ner än sist. Tyvärr är väl barnet också längre ner än jag skulle önska men det duger för nu! :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9504298
För mig är det skönare att bära längre ner så ergon är perfekt då hamnar hon precis där jag har ont i ryggen. Bär jag högre upp får jag bara ont o det bränner i ryggen och det är inte alls skönt.
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9504319
Heja!
Jag tror att jag läst någon gång att man oftast måste knyta (samma) knytning 10 gånger innan det sitter. Själv bär jag bara på mage just nu (dottern är fem månader) men storasyster bar jag en del på rygg i sjal. Hsbc använde jag en del, men hade problem med att hon lätt hamnade snett efter en stund då den inte är symmetrisk. Vanligt omslutet kryss var enklare på det sättet, men då var det å andra sidan svårare att få henne så högt upp som jag helst ville. Enkel ryggsäck bar jag en del i för kortare turer (läs till tvättstugan en par hus bort). Men är man så pass på gång som ni verkar nu är det väl bara att fortsätta med samma knut.
Användarens profilbild
Av rithelo
#9504364
:vågen: :app:
Användarens profilbild
Av Deviant
#9504630
Bortsett från den skitiga spegeln ser det väl inte helt tokigt ut?! Mest nöjd med detta knytet hittills. Hyfsat bekvämt och stadigt men framför allt blev höjden som jag vill ha den och det stannade där också! Eventullt var nyckeln till detta ett medgörligt barn pga feber, vi får se. :lol:

Mindre nöjd med sätet men det får bli fokus nästa gång.

Bild
Användarens profilbild
Av Teusa
#9504633
:app:

Jag har följt tråden för jag vet inte heller hur jag ska göra med sjalandet. Med Lillskrutt tyckte jag den vävda sjalen var så lång och jobbig. Vågade mig aldrig på att knyta på rygg. Vilket jag väldigt gärna vill testa med Lilla M.

Så inspirerad av tråden och så följde jag nikajs råd om att testa med ett äldre barn fick jag tillsist upp Lillskrutt på ryggen i sjalen. Han är stor och tung drygt 20 kg. Det var mycket fipplande och glada skratt.
Användarens profilbild
Av Deviant
#9504634
Teusa skrev::app:

Jag har följt tråden för jag vet inte heller hur jag ska göra med sjalandet. Med Lillskrutt tyckte jag den vävda sjalen var så lång och jobbig. Vågade mig aldrig på att knyta på rygg. Vilket jag väldigt gärna vill testa med Lilla M.

Så inspirerad av tråden och så följde jag nikajs råd om att testa med ett äldre barn fick jag tillsist upp Lillskrutt på ryggen i sjalen. Han är stor och tung drygt 20 kg. Det var mycket fipplande och glada skratt.
Vad kul! Ja det var ett bra råd men hjälpte inte mig eftersom jag inte har något äldre barn att låna. Mitt tips på lite samma linje får bli att toköva när barnet har 39-40 graders feber och är extra medgörligt. :tumup:
Av mammatillE
#9504671
Deviant skrev:Bortsett från den skitiga spegeln ser det väl inte helt tokigt ut?! Mest nöjd med detta knytet hittills. Hyfsat bekvämt och stadigt men framför allt blev höjden som jag vill ha den och det stannade där också! Eventullt var nyckeln till detta ett medgörligt barn pga feber, vi får se. :lol:

Mindre nöjd med sätet men det får bli fokus nästa gång.

Bild
Den lilla handen :loving:
Användarens profilbild
Av rithelo
#9504695
Ser ju toppen ut! :vågen:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?