Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maria22
Hej!
Min son är 5 månader, väger 7.6 kg och jag har burit honom i en lång trikåsjal Sino hittills. Nu vill han bara vrida på sig så han ser frammåt och eftersom jag tycker buddapositionen är lite otymplig tänkte jag bära honom på ryggen nu istället.
Funderar på att köpa en mei tai, vad tror ni om modell Sköldpadda mei tai? Har ni tips på bra mei tais? Är inte alls insatt i denna typ av sjal...
Tack!
Användarens profilbild
Av Luna
Jag gillar att använda ergonomisk bärsele till ryggbärning. Själv använder jag Ergo NG.

:hello: Välkommen hit!
Användarens profilbild
Av anna_eh
Vi använder mest Ergo till att bära på ryggen med, har även burit en del på ryggen med vår mei tai, sydd efter mönster här på sjalbarn. Jag har hört att babyhawks mei taier ska vara bra.

Ett tips är att prova dej fram med vad som är bekvämast o funkar bäst, en del föredrar långsjal på ryggen medan andra föredrar ergonomisk sele.
Mycket är som sagt en smaksak.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av kajsisen
ryggbärning sker mest med min ergo NG men ibland med min vävda .. men som andra sakt det är en smaksak ... enligt mig lättare ta på ergon själv än sjalen ... men jag e ju ny på det här med :)
Användarens profilbild
Av Maria22
tack för era svar!
Men då blir jag lite nyfiken. Kan man bära i min LOOMA sino på ryggen och hur knyter man då isådanafall?
Användarens profilbild
Av Lumlum
Man kan säkert bära med trikåsjal på ryggen, men risken är att det blir lite väl sladdrigt.

Jag har aldrig provat med trikåryggknyt, men en omsluten knytning borde väl i så fall vara lämpligast misstänker jag.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Maria22 skrev:tack för era svar!
Men då blir jag lite nyfiken. Kan man bära i min LOOMA sino på ryggen och hur knyter man då isådanafall?
KAN kan man säkert, men jag kulle inte våga mig på det, framförallt om varken barn eller bärare är vana vid ryggknyt...

Vet att det finns de som burit på ryggen med breda och ganska stadiga trikåsjalar - men med sinon tror jag att det, förrutom att det kan bli svajigt och svårt att få till tight iom att det är en trikåsjal, även blir väl smalt om jag ska vara ärlig!

Näe, skulle satsa på en vävd sjal, MT eller sele istället! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Vida
Maria22: Bor du i Skåne? För om du har vägarna förbi Malmö är du välkommen att låna ngn sjal. De är tragiskt nog alldeles ensamma och bortglömda i sin korg *sob*
Användarens profilbild
Av Maria22
Neavida: tyvärr bor jag inte i skåne utan i örebro så det är ju en bit :?
Av Gummi
Min stora son bar jag i Mei Tai från han var 5 mån, älskade min Mei Tai. Gjorde allt med honom på ryggen i den. Jag kan fortfarande bära honom i den nu när han är 2 år gammal, fast inte lika länge som förr. :wink:
Av eamane
Maria22 skrev:Neavida: tyvärr bor jag inte i skåne utan i örebro så det är ju en bit :?
Men det finns ju några sjalare i Örebro och däromkring så hoppa på en sjalträff där och se om du inte kan få prova lite grejer? Jag har oxå varit och träffat några i Örebro och de är trevliga :)
Användarens profilbild
Av zingo
..hej. :hello: Vi är ju några fler Örebroare här. Vi håller på å kollar intresse för en träff på bibblan,häng på vet ja! Kolla här!
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... c&start=15
Användarens profilbild
Av zero.sara
:hello: Ytterligare en Örebroare :) . Om vi blir några stycken på träffen finns det många olika bärredskap att testa på. Det finns vävda sjalar, MT och selar :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Som sagt en smaksak vilket man tycker är bäst för ryggbärning. Maken tycker Ergo är suverän för den går så snabbt :wink: Själv har jag varvat med Ergo, mei tai och lång vävd bärsjal (ryggsäcksknytning är snabbare att knyta, medan omslutet som tar lite mer tid dock ger bättre avlastning) 8)

Har du möjlighet passa gärna på att testa lite olika varianter på en sjalträff. Så kan du sedan välja det som passar bäst just för er :D
Användarens profilbild
Av 4ungar
ergo=rygg här, men annars en lång fin vävd sjal tex eld :heart: är oxå bra till ryggen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?