Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Puma
När jag tänker efter (det är tio månader sedan jag bar med vår ergo) så hände det mig också. Att byxorna hasar ned alltså. Det är ganska irriterande.

Nu bär jag mest med en Babyhawk MT. Den sitter liksom mer runt midjan än på höften som med Ergo. Kanske du kan flytta upp midjebandet till midjan och dra åt lite mer så att den inte hasar ner?
Användarens profilbild
Av diddeldi
med vissa modeller på byxor blir det så, jag har ingen bra lösning :roll:
Av Emmiez
ja tänkte "köp mindre byxor" :roll:

fast det kanske inte är storleken på byxorna som gör att dom åker ner? verkar som att ergon hjälper till, hur fattar ja inte :roll:
Av Emmiez
Apelsin skrev:
Emmiez skrev:ja tänkte "köp mindre byxor" :roll:

fast det kanske inte är storleken på byxorna som gör att dom åker ner? verkar som att ergon hjälper till, hur fattar ja inte :roll:
Nä, köp högre byxor istället
jag menade inte lägre utan mindre storlek, ja trodde att det var att tappa dom för att dom är för stora i storleken :-)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag hade en ergo för ett år sen eller så å nu när jag läser detta så känner jag igen att byxorna brukade kasa ner. Något tips har jag tyvärr inte. :roll:
Användarens profilbild
Av schmut
så gör alla sjalar för mig. kanske för att jag avskyr att knyta där folk anser att jag har en midja och knyter lite längre ner där det är mer bekvämt.

så för att jag ska ha det bekvämt när jag bär får folk som går bakom mig ha det lite obekvämt..haha

jag brukar dock lösa det med lång ti-shirt eller långt linne. då gör det inte något om byxorna kommer på svaj.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag sätter Ergon på höften och drar i byxorna sen drar jag åt Ergon hårt. Byxorna skall då hamna ca 3 cm över mindjebältet. Har annars inga supertips utan detta kanontips då! :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
När jag bar Ida i hug-a-buben (för vääääldigt länge sedan) brukade jag utnyttja att den var så lång och smal i ändarna till att dra den ett varv till, och trä in den i hällorna på jeansen. Ta-da, bärsjal och skärp i ett! :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?