Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag behöver tips på julklappsockar att sticka (vuxenstorlekar), max två färger annars blir det virrigt - och beskrivning på svenska.

Har ni några favoriter?
Amaltea skrev:Jag behöver tips på julklappsockar att sticka (vuxenstorlekar), max två färger annars blir det virrigt - och beskrivning på svenska.

Har ni några favoriter?
Bild Detta är mina favoriter, uppskattas av alla som fått dem så mycket att de önskar sig flera :tumup: Du behöver inte kunna mer än räta, aviga, omslag, två rätta tillsammans och två rätta tillsammans i bakre maskbågen. Mönster finner du här http://www.stick-kickar.blogspot.se/201 ... ockan.html
isbl skrev:
funshine skrev:Blää. Höll på att armsticka en filt hade kommit en bra bit när bebisen inte längre var nöjd med pappa. Jag stickade ut varvet och skulle hänga upp på en käpp när jag tappade den i golvet och naturligtvis rasade alla maskor av. Tappade mååånga maskor så pass många att det inte är värt besväret att plocka upp dem igen. Går snabbare att börja om. Fast lika bra kanske de senaste varven har blivit lite jämnare än i början.
Armsticka? Som fingervirkning? :hmm:
DIY Arm Knitting Tutorial - How to knit a scarf i…: http://youtu.be/Fh5x40Y2Bd0
Användarens profilbild
Av keah
Aborre skrev:Nu svär jag i ull-kyrkan när jag frågar om någon här råkar ha lite gult akrylgarn över? Håller på att virka en luciakrona men upptäckte att jag inte har något gult garn hemma alls! :whut: Typ 17m/10cm eller standardakrylgarns-tjocklek. Betalar så klart en slant för det, vill helst inte köpa ett helt nystan och betala skyhög frakt för ett pyttenystan. Behöver ju inte så mycket..
Jag har ett gult akrylgarn. Däremot är jag inte hemma förrän på fredag så om det är mer bråttom än så hoppas jag att du får napp hos någon annan.
Användarens profilbild
Av isbl
Aborre skrev:Nu svär jag i ull-kyrkan när jag frågar om någon här råkar ha lite gult akrylgarn över? Håller på att virka en luciakrona men upptäckte att jag inte har något gult garn hemma alls! :whut: Typ 17m/10cm eller standardakrylgarns-tjocklek. Betalar så klart en slant för det, vill helst inte köpa ett helt nystan och betala skyhög frakt för ett pyttenystan. Behöver ju inte så mycket..
Kanske att jag har, fast det är lite mer åt senaps-hållet. Också bortrest just nu, men kommer hem på måndag. Har du efterlyst i en meter garn-gruppen på Facebook?
Användarens profilbild
Av keah
Aborre skrev:
isbl skrev:
Kanske att jag har, fast det är lite mer åt senaps-hållet. Också bortrest just nu, men kommer hem på måndag. Har du efterlyst i en meter garn-gruppen på Facebook?
Nää, det vet jag inte vad det är för en grupp. Ska ta och söka och se. Jag undrar hur mycket det kan tänkas behövas till ljusdelen. Kan inte vara mycket tycker jag. Jag har ett senapsgarn hemma, och det passar verkligen inte allls. Sen hittade jag ett Molly-garn som är gult, men det är för tjockt. Håller tummarna, hoppas någon har lite slit och släng-garn innan fredag. Annars piper jag på dig, Keah :)
:tumup:
Jag har nog ett garn. Etiketten är borta men jag gissar på att det är akryl. Ingen aning om tjocklek heller iofs. Färgen är iaf ngt ljusare än klargul. Om jag får ett tfnnr skulle jag kunna skicka en bild på färg och försöka få med ngt så du kan avgöra tjockleken.
Hjälp....! :shock:
Jag ska sticka.
Jag har ett engelskt mönster :purskis:
Vad menas med det här?
NOTE: If a dash (" - ") appears in place of a number for your size, omit this line of instruction.

- See more at: http://www.purlbee.com/2014/01/23/laura ... gw0hA.dpuf
Användarens profilbild
Av isbl
rithelo skrev:Hjälp....! :shock:
Jag ska sticka.
Vad menas med det här?
NOTE: If a dash (" - ") appears in place of a number for your size, omit this line of instruction.

Storlekarna står ju angivna på rad inom parentes, och om det istället för ett maskantal/mått står ett - på den plats där den storlek du stickar efter, ska du bara hoppa över just den angivelsen. Vet inte om det blev klarare?
isbl skrev:
rithelo skrev:Hjälp....! :shock:
Jag ska sticka.
Vad menas med det här?

Storlekarna står ju angivna på rad inom parentes, och om det istället för ett maskantal/mått står ett - på den plats där den storlek du stickar efter, ska du bara hoppa över just den angivelsen. Vet inte om det blev klarare?
Jo, tack! Då menar du att jag ska hoppa över den raden, och då blir alltså stickningen en rad kortare egentligen? :hmm:
Jag har en del knallgult kvar efter några Minionmössor, om du inte redan fått napp?
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?