Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9367983
Hej,

Har en liten guldklimp som jag gärna vill sjala. Köpte en sjal under graviditeten och var superpeppad, skulle bära omkring detta barn i min sjal precis hela tiden, lilla älsklingen skulle få vara fastklistrad på mamma och få oändliga mängder närhet jämt! :heart:

Men nu har tösen hunnit bli tre månader och vi har fortfarande inte fått till sjalandet. Jag har en lång vävd bärsjal som heter BB Slen och den kom med ett instruktionshäfte med tydliga bilder på alla möjliga knytningar, men vi får iallafall inte till det. Lilla hjärtat hinner bli så otålig och ledsen medans jag krånglar med knytande hit och dit så det blir liksom inget. :|

För ett tag sedan skaffade vi också en Ergobaby bärsele, den funkar bättre men inte heller den har vi fått till helt klockrent, tycker att jag inte får henne tillräckligt långt ner i den. Vet inte vad jag gör för fel, den verkar ju så enkel att använda! :hide: Även med spädbarnsinsatsen tycker vi inte att hon får speciellt mycket stöd för huvudet. Nu börjar hon kunna hålla huvudet själv relativt bra (när hon är pigg) men innan det kände vi alltid att man måste hålla huvudet med en hand, fast vi hade spädbarnsinsatsen. Tror inte att det ska vara så.

Skulle det finnas någon vänlig själ i Umeå med erfarenhet av sjalknytning eller/och ergobaby-selen, som skulle vilja visa oss lite, så vore det oändligt uppskattat.

Tack. :oops:

/ imm, ny här på forumet.
#9367991
Jag är inte alls bra på sånt men hoppas att någon mer aktiv sjalanvändare kan hjälpa dig. Var i Umeå bor du?

Vi bar i trikåsjal till ca 4 månader, sen tyckte jag att vävd sjal och sele började fungera bättre. Jag fick heller aldrig till det med BB slen eftersom sjalen var för bred, det var alltid lösa kanter överallt. Jag gillade smala sjalar bättre.
#9368021
Tack för svar! Jag bor på Ålidhem.
Jemmah skrev:Vi bar i trikåsjal till ca 4 månader, sen tyckte jag att vävd sjal och sele började fungera bättre
Det låter ju bra, då kanske vi kan få till det bättre med sjalen och ergon när hon blivit lite större om inte annat!

Trikåsjal har jag inte provat. Har du händelsevis kvar den och skulle man isåfall kunna få komma förbi och prova den eller något? (Hoppas att jag inte är för fräck som frågar)
#9368035
imm skrev:Tack för svar! Jag bor på Ålidhem.
Jemmah skrev:Vi bar i trikåsjal till ca 4 månader, sen tyckte jag att vävd sjal och sele började fungera bättre
Det låter ju bra, då kanske vi kan få till det bättre med sjalen och ergon när hon blivit lite större om inte annat!

Trikåsjal har jag inte provat. Har du händelsevis kvar den och skulle man isåfall kunna få komma förbi och prova den eller något? (Hoppas att jag inte är för fräck som frågar)
Du är inte alls fräck :D
Tyvärr är trikåsjalen utlånad :?
#9369710
Jag är ingen sjalexpert alls men jag kan få till en hyfsad framknytning och ibland fina ryggknytningar och jag bor på Ålidhem. Jag har en Manduca så Ergon kan jag kanske inte hjälpa dig med om det inte är något som funkar samma på båda selar. Jag skolar in min dotter tis, ons och torsdag så jag är upptagen till 14.30 men kanske kan man få in ett besök efter detta.
#9370068
Ååh, nu har jag ju fått en massa svar! Fantastiskt, tack! :app:
Jennelii skrev:Jag har en trikåsjal du kan testa om du vill, ska bara försöka komma ihåg att titta in här ;)
Det vill jag gärna! Var bor du? När får man komma och testa?
Flygmusen skrev:Jag är ingen sjalexpert alls men jag kan få till en hyfsad framknytning och ibland fina ryggknytningar och jag bor på Ålidhem. Jag har en Manduca så Ergon kan jag kanske inte hjälpa dig med om det inte är något som funkar samma på båda selar. Jag skolar in min dotter tis, ons och torsdag så jag är upptagen till 14.30 men kanske kan man få in ett besök efter detta.
Det vore ju supersnällt om vi kan komma förbi och få lite hjälp! Idag (onsdag) efter 14:30 funkar fint för mig. Eller fredag vilken tid som helst, eller söndag efter typ 17, annars nästa vecka.

Vilka hjälpsamma människor man kunde hitta här! :urule:
#9370321
Du kan få komma förbi på fredag om du vill. Jag kommer troligen hämta dottern kring 14.30 så efter det skulle nog kunna passa. Jag är verkligen ingen expert men det kan vara kul att umgås lite också. Vi är i processen att flytta så vår lägenhet är typ i kaos dock så vågar du träffas offentligt någonstans?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?