Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

isbl skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:Plötsligt händer det! :shock: Jag har blivit sugen på att sticka i bomull. Jag vill att det ska bli sådär stadigt och lite kraftigt i karaktären. En lite kavajaktig kofta vill jag göra. Finns det något bomullsgarn för det ändamålet tro?
Flox?
Ska kolla upp!
Jag har faktiskt bara stickat ett plagg i det, men jag är nöjd så långt och använder det gärna igen. När jag kollade lite nu ser Panduro ut att vara billigast med 27 kr/50 g.

http://www.marks-kattens.se/stickat/garner/flox
Hur blir bomull när en stickar det med dubbla trådar? Har ett barnkoftmönster som kräver stickor fem som jag är sugen på, men det måste vara totalt osticksigt garn + maskintvättbart. Trevligt pris + bra färgutbud var det ju helt klart på Flox!
Paris från Drops?
Tror att jag stickat på 4, 5 eller 5 när jag stickade ett par toppar till mig i det.
Användarens profilbild
Av Mosan
Nu blev jag jättesuggan på ull bomull efter alla positiva kommentarer. Måste sticka klart koftan jag håller på med fort så jag får köpa garn till nästa projekt. :app:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag ska till Tallinn i maj, eventuellt kan det finnas lite ledig tid för egna aktiviteter och jag har hört att det ska finnas trevligt garn där. Jag har sökt lite på nätet, men kanske är det någon här som vet vilka ställen som är värda ett besök?
Användarens profilbild
Av isbl
Kaffemoster skrev:
isbl skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:Plötsligt händer det! :shock: Jag har blivit sugen på att sticka i bomull. Jag vill att det ska bli sådär stadigt och lite kraftigt i karaktären. En lite kavajaktig kofta vill jag göra. Finns det något bomullsgarn för det ändamålet tro?
Flox?
Ska kolla upp!
Jag har faktiskt bara stickat ett plagg i det, men jag är nöjd så långt och använder det gärna igen. När jag kollade lite nu ser Panduro ut att vara billigast med 27 kr/50 g.

http://www.marks-kattens.se/stickat/garner/flox
Hur blir bomull när en stickar det med dubbla trådar? Har ett barnkoftmönster som kräver stickor fem som jag är sugen på, men det måste vara totalt osticksigt garn + maskintvättbart. Trevligt pris + bra färgutbud var det ju helt klart på Flox!
Paris från Drops?
Tror att jag stickat på 4, 5 eller 5 när jag stickade ett par toppar till mig i det.
Jag har stickat en bajskorv (hehe) i det för länge sedan, vad jag minns så var det väldigt benäget att dela sig. Men det kanske lätt blir så med lite tjockare bomullsgarner. Tack för tipset, hur som helst!
Användarens profilbild
Av isbl
Nu har jag äntligen fått tummen ur och stickat en Aviatrix! Vet att jag hittade ravelry-länken i någon SB-tråd för länge sedan. Den är stickad i supervarma Rowan Cocoon, lämpligt nog är det faktiskt kallt idag! Annars tänkte jag spara den till nästa vinter, verkar vara ganska töjbar modell.
Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:Nu blev jag jättesuggan på ull bomull efter alla positiva kommentarer. Måste sticka klart koftan jag håller på med fort så jag får köpa garn till nästa projekt. :app:
:fniss:
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:Jag ska till Tallinn i maj, eventuellt kan det finnas lite ledig tid för egna aktiviteter och jag har hört att det ska finnas trevligt garn där. Jag har sökt lite på nätet, men kanske är det någon här som vet vilka ställen som är värda ett besök?
Det ska finnas en helt otrolig garnbutik i en förort. ska se om jag har kvar beskrivningen. Sen finns ju "ullmuren" som är på väg ut ur gamla stan. Där finns ullkläder och ett par affärer som säljer lite garn, inte mycket men väldigt vackert.
marlene skrev:Nån som har tips på nån väldigt enkel baby stickning, typ en kofta eller så
5 timmars kofta är väldigt enkel http://kyrkkaffe.libris.se/?p=734
Och Little coffee Bean Cardigan tyckte jag var väldigt bra att följa men den är på engelska. http://www.ravelry.com/patterns/library ... n-cardigan
Användarens profilbild
Av berit
Snurrfian skrev:
marlene skrev:Nån som har tips på nån väldigt enkel baby stickning, typ en kofta eller så
5 timmars kofta är väldigt enkel http://kyrkkaffe.libris.se/?p=734
Och Little coffee Bean Cardigan tyckte jag var väldigt bra att följa men den är på engelska. http://www.ravelry.com/patterns/library ... n-cardigan
Jag stickar precis Little Coffee Bean Cardigan, som marlene länkade. Superlätt och blir väldigt bra. Ingen montering och nästan inga trådar att fästa. Började i förrgår och är nästan klar (men det kanske säger mer om min tilltagna sticktid än om mönstret i sig :oops: )
Användarens profilbild
Av berit
isbl skrev:Nu har jag äntligen fått tummen ur och stickat en Aviatrix! Vet att jag hittade ravelry-länken i någon SB-tråd för länge sedan. Den är stickad i supervarma Rowan Cocoon, lämpligt nog är det faktiskt kallt idag! Annars tänkte jag spara den till nästa vinter, verkar vara ganska töjbar modell.
Bild
Åh, vad fiiiin! :app: :love:
Jag har haft den på min mentala sticklista i typ fyra år (är den ens så gammal?) men inte kommit mig för. Är den svår? (är lite skraj för förkortade varv, men det kanske skulle vara bra övning)
Användarens profilbild
Av isbl
berit skrev:
isbl skrev:Nu har jag äntligen fått tummen ur och stickat en Aviatrix! Vet att jag hittade ravelry-länken i någon SB-tråd för länge sedan. Den är stickad i supervarma Rowan Cocoon, lämpligt nog är det faktiskt kallt idag! Annars tänkte jag spara den till nästa vinter, verkar vara ganska töjbar modell.
Jag har haft den på min mentala sticklista i typ fyra år (är den ens så gammal?) men inte kommit mig för. Är den svår? (är lite skraj för förkortade varv, men det kanske skulle vara bra övning)
Tack tack :D Jag är själv väldigt nöjd, sitter som en smäck! Mönstret är från 2008, så du kan mycket väl ha haft den på listan så länge :wink:
Rolig och lätt stickning tycker jag. Förkortade varv är inte så svårt faktiskt. Nu kan man ju göra på olika sätt, jag gjorde det "enkla" som kan resultera i små hål vi vändningarna. Men eftersom att jag stickade i ett tjockt garn tänkte jag att det inte skulle synas och det gjorde det inte heller. Nu tänkte jag sticka den i ett tunnare garn till storbarnet (fast utan hakband) och kanske måste jag lära mig det hållösa short rows-sättet...
isbl skrev:
berit skrev:
Tack tack :D Jag är själv väldigt nöjd, sitter som en smäck! Mönstret är från 2008, så du kan mycket väl ha haft den på listan så länge :wink:
Rolig och lätt stickning tycker jag. Förkortade varv är inte så svårt faktiskt. Nu kan man ju göra på olika sätt, jag gjorde det "enkla" som kan resultera i små hål vi vändningarna. Men eftersom att jag stickade i ett tjockt garn tänkte jag att det inte skulle synas och det gjorde det inte heller. Nu tänkte jag sticka den i ett tunnare garn till storbarnet (fast utan hakband) och kanske måste jag lära mig det hållösa short rows-sättet...
Den finns i mönster utan hakbandet och heter då Poppy http://www.ravelry.com/patterns/library/poppy-11
Juliusdotter skrev:
isbl skrev:
berit skrev:
Den finns i mönster utan hakbandet och heter då Poppy http://www.ravelry.com/patterns/library/poppy-11
Skulle ju säga att din Aviatrix är fin också :)
Användarens profilbild
Av isbl
Juliusdotter skrev:
Juliusdotter skrev:
isbl skrev:
berit skrev:
Skulle ju säga att din Aviatrix är fin också :)
:tumup: jo jag har sett det mönstret, men är inte lika förtjust i det. Det är någonting med öronlapparna tror jag. Så jag tänkte i alla fall testa att göra med öronlappar fast utan halsband. Hoppas den blir tillräckligt tight runt huvudet så att de inte börjar flärds upp sig bara...
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?