Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
MuuM skrev:Fryle, du är makalös!![]()
Kan du hålla kurs i hur man tänker när man gör sömlösa hittepåmönster?
hörnsten skrev:Nu när jag är sjukskriven har jag faktiskt funderat på att byta karriär. Fast det verkar lösa sig på jobbfronten nu funderar jag ändå på att hålla någon form av "kurser", fast jag vågar nog inte riktigt kalla dem så eftersom jag varken har utbildning i ämnet eller i pedagogik. Istället kunde de heta inspirationsträffar, workshops eller temadagar.MuuM skrev:Fryle, du är makalös!![]()
Kan du hålla kurs i hur man tänker när man gör sömlösa hittepåmönster?
Du är ju helt fantastisk, Fryle, och koftan med!
berit skrev:Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?Jag har bara stickat till bebisar och inte till vuxen. Kan tänka mig att ett par med häl blir plufsiga i ett par skor men funkar bra och lufsa runt i hemma.
Har sett att några av projekten är stickade med eftertänkt häl och funderar på det. Men så ville jag höra vad ni tror. Går ju inte att ta beslut utan att rådfråga sjalbarn
Mosan skrev:berit skrev:Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?Jag har bara stickat till bebisar och inte till vuxen. Kan tänka mig att ett par med häl blir plufsiga i ett par skor men funkar bra och lufsa runt i hemma.
Har sett att några av projekten är stickade med eftertänkt häl och funderar på det. Men så ville jag höra vad ni tror. Går ju inte att ta beslut utan att rådfråga sjalbarn
berit skrev:Jag tycker det blir för mycket material i böjen på ovansidan (vad den nu heter?Mosan skrev:berit skrev:Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?Jag har bara stickat till bebisar och inte till vuxen. Kan tänka mig att ett par med häl blir plufsiga i ett par skor men funkar bra och lufsa runt i hemma.
Tack för svar!
Varför skulle ett par med häl bli plufsigare än ett par utan häl. Är kanske lite trög.
Fryle skrev:När man stickar häl försvinner det ju även material på sidan av foten/hälen pga ihoptagningar.berit skrev:Jag tycker det blir för mycket material i böjen på ovansidan (vad den nu heter?Mosan skrev:berit skrev:Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?Jag har bara stickat till bebisar och inte till vuxen. Kan tänka mig att ett par med häl blir plufsiga i ett par skor men funkar bra och lufsa runt i hemma.
Tack för svar!
Varför skulle ett par med häl bli plufsigare än ett par utan häl. Är kanske lite trög.
) av foten. Som sovsockor funkar de dock bra.
Mosan skrev:Jag tror på bättre passform med istickad häl än som tubsocka!Fryle skrev:När man stickar häl försvinner det ju även material på sidan av foten/hälen pga ihoptagningar.berit skrev:Jag tycker det blir för mycket material i böjen på ovansidan (vad den nu heter?Mosan skrev:berit skrev:Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?Jag har bara stickat till bebisar och inte till vuxen. Kan tänka mig att ett par med häl blir plufsiga i ett par skor men funkar bra och lufsa runt i hemma.
Tack för svar!
CrazyMagpie skrev:Jag tycker ju också att det borde bli så som du skriver CrazyMagpie, men jag blev lite osäker av diskussionen ovan.Mosan skrev:Jag tror på bättre passform med istickad häl än som tubsocka!Fryle skrev:När man stickar häl försvinner det ju även material på sidan av foten/hälen pga ihoptagningar.berit skrev:Jag tycker det blir för mycket material i böjen på ovansidan (vad den nu heter?Mosan skrev:berit skrev:Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?Jag har bara stickat till bebisar och inte till vuxen. Kan tänka mig att ett par med häl blir plufsiga i ett par skor men funkar bra och lufsa runt i hemma.
Tack för svar!
![]()
På tubsockor korvas ju all den länd av sockan som behövs för att räcka runt hälen ihop på framsidan. Med en istickad häl kan flätan/framsidan följa foten slätt och fint iom att man då lägger till maskor/material/utrymme för hälen.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?