Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av camsch
Med tillgång till halsduk så brukar jag göra en sån där kortsjalsknut och sen får de bära som i ringsjal. Andra bärdonet är en förenklad meitai där överdelen är som ett förkläde som man trär över halsen.
Men, på en förskola får man kanske också tänka på säkerheten, för alla sätt i princip innebär ngt långt som med otur kan hamna runt halsen och de kanske inte ska leka utan direkt tillsyn med bärdon.
Jag har sytt en enkel metai-liknande sele till J att bära dockor och nallar i. En fyrkantig lapp med ett band och spänne runt höfterna och längre band att knyta över axlarna.
Användarens profilbild
Av Cisco
Vilken härlig syn :loving:

Jag sydde en bärpåse till min dotter när hon var runt 1,5. Lättsytt och lätt för små barn att trä på själva och bära nallar eller dockor på mage, höft eller rygg! Min dotter har vid flera tillfällen praktiserat dubbelt bärande; en nalle på magen och en på ryggen! :tumup:
Av tjoffsann
Liten knyter helst fast sin docka med en liten 4-kantig trikåduk/sjal som är vikt på mitten. Vi tar bara den vikta sidan uppe vid dockans axlar och sen räcker det precis runt till en knut på ryggen (om hon bär på mage). Dockan åker visserligen ner lite allt eftersom...

Har även en hemsydd MT som sitter lite bättre/längre men Liten föredrar ofta trekanten. Nu när hon fyllde 2 fick hon en riktig docksjal :tumup: men den har hon inte velat prova än :(

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?