Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anil
Hej! Jag har en treveckors bebis som jag idag provat att bära på ryggen i sele. I en Beco Gemini. Det har funkat toppenfint, men undrar om det finns ngn risk eftersom jag inte hört om att man kan bära så små i sele...
Av Sofie
Det går fint att bära så små på ryggen.
Bra är att öva med någon annan vuxen nära tills man känner sig trygg med uppsättning och nertagning.
Det som alltid är viktigt med nyfödda som är ostadiga är att spänna så att kroppen stödjs bra. Hur man gör det med beco har jag ingen koll på, men det är väl spänna lagom som gäller. Jag använder bara vävd sjal.
Kasar bebisen ihop kan andningen försvåras.

Jag har burit mina två yngsta på ryggen från 2-3 veckor. I tillägg till magbärningen.
Av Anil
Hon sitter väldigt rakt och stadigt även på ryggen. Det enda jag själv kan komma på är att det blir krångligt att rätta till huvudet om hon "tittar rakt in i ryggen". Men får väl börja att bära hemma och där det finns folk som kan hjälpa till. Det är ju en ENORM avlastning att bära på rygg när man har två andra barn som också behöver en.
Användarens profilbild
Av zink
Lina Werning skrev:Hon sitter väldigt rakt och stadigt även på ryggen. Det enda jag själv kan komma på är att det blir krångligt att rätta till huvudet om hon "tittar rakt in i ryggen". Men får väl börja att bära hemma och där det finns folk som kan hjälpa till. Det är ju en ENORM avlastning att bära på rygg när man har två andra barn som också behöver en.
Och speglar att passera då och då för att ha koll :tumup:

Lycka till och grattis!
Användarens profilbild
Av Droppen
zink skrev:
Lina Werning skrev:Hon sitter väldigt rakt och stadigt även på ryggen. Det enda jag själv kan komma på är att det blir krångligt att rätta till huvudet om hon "tittar rakt in i ryggen". Men får väl börja att bära hemma och där det finns folk som kan hjälpa till. Det är ju en ENORM avlastning att bära på rygg när man har två andra barn som också behöver en.
Och speglar att passera då och då för att ha koll :tumup:

Lycka till och grattis!
:iagree:

Precis. Börja med att bära på ryggen hemma där du kan kolla i spegeln då och då, tills det känns tryggt.
Användarens profilbild
Av God_cares
Jag har en 11 veckor gammal bebis och tänkte testa att bära honom på ryggen i min Hoppediz-Mei Tai, och hade lite samma funderingar som TS på om det är någon risk. Känns krångligt med sjal på ryggen och det känns för tidigt att bära i sele på ryggen. Men finns det egentligen några rekommendationer om när man kan börja med sele på ryggen? Blir ju så mycket enklare.
Av Anil
Mammazenita skrev:Hamnar huvudet nedanför kanten på selen då ? Eller ?/* nyfiken*
Nej huvudet sitter nedanför kanten. Eftersom Geminin inte har en insats utan man knäpper ihop grenen och eftersom selen är ganska vadderad och därmed stadig så känns det väldigt stadigt att ha henne på ryggen. Dock händer det ju att hon vänder näsan in mot ryggen så jag håller mig där det finns folk som kan assistera vid behov.
När det handlar om att de sitter för rakt tänker jag själv att det väl är viktigast att hon inte sitter i samma position hela tiden. Jag menar... De ska ju inte sitta för länge i tex babyskydden för där är de för krökta.
Användarens profilbild
Av Andelle
Har för mig att jag läst om stadigt huvud som rekommendation till när det går att bära i sele på rygg. Jag har burit både i sele, MT och sjal på rygg och V är 10 veckor. Iom att han alltid somnar i bärdon så använder jag huvudstödet eller stöttar med sjalen och då är det ju ingen fara för huvudet. Beco Gemini har ett styvt uppstående huvudskydd och det minns jag (bar äldsta i sån) som väldigt ombonat.
Användarens profilbild
Av miom
Jag tyckter vävd sjal är det absolut bästa att bära små bebisar på ryggen i.
Det är supermysigt att ha småbebisar på ryggen. :loving: Särskilt när man har syskon.
Användarens profilbild
Av darnia
Jag har börjat sätta upp min 11-veckors i sjalen på ryggen.
Användarens profilbild
Av God_cares
Andelle skrev:Har för mig att jag läst om stadigt huvud som rekommendation till när det går att bära i sele på rygg. Jag har burit både i sele, MT och sjal på rygg och V är 10 veckor. Iom att han alltid somnar i bärdon så använder jag huvudstödet eller stöttar med sjalen och då är det ju ingen fara för huvudet. Beco Gemini har ett styvt uppstående huvudskydd och det minns jag (bar äldsta i sån) som väldigt ombonat.
Vad har du för sele och MT? Jag försökte med min Hoppe-MT igår men det gick inget vidare, men så har jag inte burit så mycket på rygg mer än Linnéa i sele innan. Tycker det är väldans svårt att nå Daniel och få till det bra.
Användarens profilbild
Av God_cares
Och ni som sjalar på ryggen, vilka knytningar gör ni? Jag fick till enkel ryggsäck lätt och han somnade nästan direkt, men det var inte särskilt bekvämt så jag tog ner honom efter en kort stund. Testade High secure back carry med hjälp av min man men det är så svårt att nå när han (Daniel) är så liten tycker jag.
Användarens profilbild
Av SCSI
God_cares skrev:Och ni som sjalar på ryggen, vilka knytningar gör ni? Jag fick till enkel ryggsäck lätt och han somnade nästan direkt, men det var inte särskilt bekvämt så jag tog ner honom efter en kort stund. Testade High secure back carry med hjälp av min man men det är så svårt att nå när han (Daniel) är så liten tycker jag.
Nu var min unge iofs typ 8v när jag började våga knyta honom i sjal på ryggen (körde MT innan) men vrikkesikker var det jag gillade bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?