Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
CAKirre skrev:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:Tack vare MuuM så är knutarna inte bara fina utan även roliga att sticka :tumup:
:app:
Får man veta det hemliga tricket? :wink:
Bara att sticka dem grymt löst. Fast första maskan stickar inte jag löst, för då blir det ett hål för mig.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
CAKirre skrev:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:Tack vare MuuM så är knutarna inte bara fina utan även roliga att sticka :tumup:
Bara att sticka dem grymt löst. Fast första maskan stickar inte jag löst, för då blir det ett hål för mig.
Härligt! Tacka inte mig, tacka Nancy Bush. Jag håller åt efter sista maskan istället för att det inte ska bli sladdrigt.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
CAKirre skrev:
Mosan skrev:
Härligt! Tacka inte mig, tacka Nancy Bush. Jag håller åt efter sista maskan istället för att det inte ska bli sladdrigt.
Sista drar jag åt med. Men den är lättare, för den just kommer sist.
Användarens profilbild
Av Majaå
Vad fina saker ni gör/gjort allihop!
Själv har jag precis börjat på en vårkofta i en tråd lin och en tråd kidsilk, som jag hoppas bli så där gosig av kidsilken och få fint fall av linet. Men Gud vad ojämnt det blir jämfört med när jag stickar i bara ull :roll:

Bild
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Kommer ni ihåg den där fyrkantsringningen jag ältade för någon månad sen?

Så här blev det:
[img]bild[/img]
men jag måste stå väääldigt stilla om den inte ska halka ner från axlarna, så jag får fixa till något kryss i ryggen eller så, för att försöka hålla ihop det hela. :)
Kan du inte virka smygmaskor på insidan för att hålla ihop den? Längs med hela ringningen.
Jag tror inte det hjälper, för det är inte att den töjer sig, kanten är stickad med 3,0 medans tröjan är med 4,0 och uppläggningskanten är rätt fast. Det är som att formen är fel, den vill hellre glida ner på axlarna så att den åker upp fram och bak, men kanske att virkning kan få den att vilja hålla sig fyrkantigare? Jag är inte så fena på virkning, men för mig känns det lite osannolikt?
Men det var trots allt den ide som kändes lättast att prova, så jag började med det. Och till min förvåning hjälpte det till att få kanten (ännu) fastare, jag tyckte ju att uppläggningen skulle räcka.

TACK, solängel! Nu är den användbar, och om jag orkar sy fast bomullsband på insidan (nu när jag känner att bara få styr på ringningen hjälper att den håller sig på plats) blir den nog perfekt :)
Användarens profilbild
Av Majaå
Ponyo skrev:Jag har stickat klart Bs Antler kofta. Visst syns den tydligt? ;)
[bild]
Vad fin kofta! Och ännu finare unge :loving:
Är den svår att sticka om man aldrig gjort flätor förr, tro?
Av Ponyo
Majaå skrev:
Ponyo skrev:Jag har stickat klart Bs Antler kofta. Visst syns den tydligt? ;)
[bild]
Vad fin kofta! Och ännu finare unge :loving:
Är den svår att sticka om man aldrig gjort flätor förr, tro?
Jag tyckte att mönstret var ovanligt lätt att följa.
Jag brukar oftast fuska och höfta när jag stickar efter mönster. Men med denna behövde jag inte.
Och flätor är lättare än man tror.
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Kommer ni ihåg den där fyrkantsringningen jag ältade för någon månad sen?

Så här blev det:
[img]bild[/img]
men jag måste stå väääldigt stilla om den inte ska halka ner från axlarna, så jag får fixa till något kryss i ryggen eller så, för att försöka hålla ihop det hela. :)
Kan du inte virka smygmaskor på insidan för att hålla ihop den? Längs med hela ringningen.
Jag tror inte det hjälper, för det är inte att den töjer sig, kanten är stickad med 3,0 medans tröjan är med 4,0 och uppläggningskanten är rätt fast. Det är som att formen är fel, den vill hellre glida ner på axlarna så att den åker upp fram och bak, men kanske att virkning kan få den att vilja hålla sig fyrkantigare? Jag är inte så fena på virkning, men för mig känns det lite osannolikt?
Men det var trots allt den ide som kändes lättast att prova, så jag började med det. Och till min förvåning hjälpte det till att få kanten (ännu) fastare, jag tyckte ju att uppläggningen skulle räcka.

TACK, solängel! Nu är den användbar, och om jag orkar sy fast bomullsband på insidan (nu när jag känner att bara få styr på ringningen hjälper att den håller sig på plats) blir den nog perfekt :)
Vad bra att det funkade!
Gaaah! Jag håller på med tröjan "East Village" och repade häromdagen upp hela framstycket då jag upptäckt att jag gjort ett fel som förskjutit en av mönsterrapporterna en maska. Nu har jag stickat ikapp och förbi och upptäckte just att jag gjort ett litet fel som förskjutit en rapport en maska igen (fast det är inte på samma ställe som första gången, om ni förstår vad jag menar) och detta fel gjorde jag i nedkanten av tröjan, vilket gör att rapporten är förskjuten genom hela tröjan... :duh: Sambon som ska ha tröjan säger att det inte syns och det gör det inte, om man inte tittar väldigt noga, jag har ju inte sett det förrän nu, men det stör mig något enormt! :gaah:
Hade inga problem som helst med bakstycket naturligtvis, men börjar nog bli lite less på enformigheten i mönstret... :roll:
Användarens profilbild
Av melon
CAKirre skrev:Gaaah! Jag håller på med tröjan "East Village" och repade häromdagen upp hela framstycket då jag upptäckt att jag gjort ett fel som förskjutit en av mönsterrapporterna en maska. Nu har jag stickat ikapp och förbi och upptäckte just att jag gjort ett litet fel som förskjutit en rapport en maska igen (fast det är inte på samma ställe som första gången, om ni förstår vad jag menar) och detta fel gjorde jag i nedkanten av tröjan, vilket gör att rapporten är förskjuten genom hela tröjan... :duh: Sambon som ska ha tröjan säger att det inte syns och det gör det inte, om man inte tittar väldigt noga, jag har ju inte sett det förrän nu, men det stör mig något enormt! :gaah:
Hade inga problem som helst med bakstycket naturligtvis, men börjar nog bli lite less på enformigheten i mönstret... :roll:
Vad typiskt! Har du hunnit sticka långt sedan förskjutningen? Jag känner igen mig, jag kan irritera mig något enormt på misstag jag själv gjort trots att de är så små att ingen annan lägger märke till dem.
melon skrev:
CAKirre skrev:Gaaah! Jag håller på med tröjan "East Village" och repade häromdagen upp hela framstycket då jag upptäckt att jag gjort ett fel som förskjutit en av mönsterrapporterna en maska. Nu har jag stickat ikapp och förbi och upptäckte just att jag gjort ett litet fel som förskjutit en rapport en maska igen (fast det är inte på samma ställe som första gången, om ni förstår vad jag menar) och detta fel gjorde jag i nedkanten av tröjan, vilket gör att rapporten är förskjuten genom hela tröjan... :duh: Sambon som ska ha tröjan säger att det inte syns och det gör det inte, om man inte tittar väldigt noga, jag har ju inte sett det förrän nu, men det stör mig något enormt! :gaah:
Vad typiskt! Har du hunnit sticka långt sedan förskjutningen? Jag känner igen mig, jag kan irritera mig något enormt på misstag jag själv gjort trots att de är så små att ingen annan lägger märke till dem.
Japp, jag har stickat långt, felet är fem cm ovanför nedre resåren och nu har jag maskat av för ärmhålen hunnit sticka en bit efter det, med andra ord ca 40 cm. :roll:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?