Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vaysan
Ni som bär/burit mycket, rekommenderar ni bärskydd eller bärjacka?
Jag planerar att fortsätta bära två i höst och vinter nämligen.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag kom aldrig riktigt överens med bärskydd utan tycker jacka är mycket smidigare, särskilt till ryggbärande. Nackdelen är väl om barnet ska upp och ner mycket, under jackan hade hon inga ytterkläder. Se till att satsa på en jacka där två paneler hör till eftersom du ska bära två. Jag har en Lennylamb, den har två, men finns nog fler :)
Av Ponyo
Jag tycker helt klart att du som bär två borde satsa på en bärjacka.

Jag hade ingen med V. Och kunde verkligen sakna möjligheten att bära på ryggen ute ibland.
B bär jag mindre, men mer på ryggen.
Användarens profilbild
Av Vaysan
Okey, ja det blir en bärjacka och kanske bärskydd. Frågan är bara vilken bärjacka som är bäst för två... Mams i en större storlek kanske?
Användarens profilbild
Av Vaysan
Abborre det var så jag tänkte också, att det skulle bli för varmt med bärjacka med två barn. Och när man ammar blir man ju också varm.
Av Ponyo
Du kan få provlåna min didymosjacka. Den är inte så jättetjock. Nu har jag bara en panel, men du skulle kunna ha ett bärskydd fram à la Anna (dvs ett tygstycke plus två vanthållare).
Så vet du lite mer vad du kan satsa på.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Vaysan skrev:Har nu införskaffat mig en Mam bärjacka! :app:
Kan man inte få se en bild? :) Funderar också bla på den.
Användarens profilbild
Av emindy
Jag har både ett hemmasytt bärskydd och en Mam-bärjacka och jag använder bägge, fast inte samtidigt.

Bärskyddet tar jag när det är milt ute och jag skall göra något ansträngande så jag själv inte vill ha någon jacka på mig. Jackan tar jag när det är kallare eller om jag bara skall gå en promenad.

Bärskyddet skulle jag teoretiskt kunna använda när barnet blev större och bara ville bli buren ibland (och då behöver extra värme) men mitt bärskydd är lite litet för det.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Carolinah skrev:
Vaysan skrev:Har nu införskaffat mig en Mam bärjacka! :app:
Kan man inte få se en bild? :) Funderar också bla på den.
Beställde en MAM upgrade men skickade tillbaka den, tyckte bla den kändes för tung, gillade inte att den inte hade muddar i ärmsluten heller. Och materialet var inte det bästa när man har hundar hemma. Annars tyckte jag om själva panelen mm. Jakten fortsätter!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?