- mån jul 01, 2013 15:53
Vi har en beco gemini som vi varit nöjda med när vi burit på mage, dock med korsade axelband. Vi har börjat bära lite på ryggen och då tycker i alla fall jag att det är lite knepigt med korsade axelband men har jag dem vanligt blir det för stort, jag kan inte dra åt ordentligt. Har funderat på att sälja den och köpa en Pognae istället. Har varit i kontakt med dem och det ska gå att dra åt den mer. Vi som valde becon med sådan omsorg så att den passade oss båda och hade tänkt ha den länge. Vi provade även boba 3g som passade oss båda har jag för mig men vi gillade inte den till spädis (har inte provat den på ryggen). Jag funderar dock nu på om det är lönt att byta till t ex pognae eller boba eller om det är bättre med en toddlersele. Sonen är ju inte så stor, är nästan 11 mån (
), väger nästan 8 kg och är nästan 70 cm. Håller på att växa ur 68 i kläder. Han når precis ut med knävecken på bb-taien och på becon når han ut med någon cm. Vi borde ju därför kunna ha både pognae och boba länge eftersom båda går till 20 kg men går det att bära bekvämt länge till med dem? Vilken borde vi då satsa på om vi vill bära på ryggen (inte enbart rygg) med tanke på att becon är för stor för mig på ryggen? Går Boba 3gs axelband att korsa? Pognaes ska gå men de säger att det inte är bekvämt.

Pärlan blev en Gustav -120808 
Bär i Wompat toddler (Natibaby Irises), Ellevill Zara Lately och bb-tai svart.

Bär i Wompat toddler (Natibaby Irises), Ellevill Zara Lately och bb-tai svart.