Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emor
Jag har en mt, men som alltid är man ju sugen på att prova nya bärverktyg. Jag har inte längre en sele, och det kan jag ibland sakna. Jag har haft en manduca (helt ok, men tyckte vadderingen på axelbanden var för kort) och en ergo sport (den avskydde jag, fast vid tillfället provade jag mest på magen för då var dottern mycket yngre, och den passade inte mig alls då)

Jag är rätt lång, över 180 cm, och dottern drar 98-104 i kläder redan, och väger runt 14 kg, så jag vill ha en som som fixar större barn, för tanken är nog att inte byta igen sen.

Vad borde vi ha för sele? Ska erkännas att den gärna får vara snygg, dvs färgglad och mönstrad. Jag är ingen svart person
Användarens profilbild
Av Moson
Emor skrev:Vad passar dom för bärare? Jag är ju som sagt rätt lång, och kanske inte riktigt så nätt som jag önskar ;)
Den passar både på mig som är drygt 170 lång och på min sambo som är 195 :tumup:
Användarens profilbild
Av Moson
..
Av ylvast
anpa skrev:
ylvast skrev:Tula toddler! De har massor med längd på banden, jag som ammats till en skelettliknsnde uppenbarelse har nästan för mycket band över.
På mig var Tula-banden tyvärr för stora.. :cry: Letar också toddlersele..
Wompat med band i strl S då kanske? Connecta har väl en också?
Användarens profilbild
Av Emor
Moson skrev:
Emor skrev:Vad passar dom för bärare? Jag är ju som sagt rätt lång, och kanske inte riktigt så nätt som jag önskar ;)
Den passar både på mig som är drygt 170 lång och på min sambo som är 195 :tumup:
Jag ska nog spana efter en tula! Såg på deras hemsida att dom har/haft selar med sjaltyg, dvs att man kan få sin favoritsjal som sele, men dom verkade inte säljas längre, eller såg jag fel? Jag vill ji ha en sån, såklart!
Jag har ingen personlig erfarenhet av den här, men tycker att den verkar intressant för just större barn. Jag är liten på alla håll så kan tyvärr inte ha Tulan, utan har burit i en Oh snap när mina blivit större.

Den här verkar större än såväl wompat som Tula:

http://www.bloo-kangaroo.com/carriers/KXTP.html
Användarens profilbild
Av Andelle
Emor skrev:
Moson skrev:
Jag ska nog spana efter en tula! Såg på deras hemsida att dom har/haft selar med sjaltyg, dvs att man kan få sin favoritsjal som sele, men dom verkade inte säljas längre, eller såg jag fel? Jag vill ji ha en sån, såklart!
Tror bara de säljs i USA och det är strykande åtgång så de har bestämda tider när de släpper nya och så tar de slut på en minut typ :/ men kolla med Tula hur det ser ut på den europeiska marknaden. Ooiebeest säljer vet jag men de tar nog slut ganska snabbt där med http://www.ooiebeest.nl/draagzak/tula-w ... rsion.html
Användarens profilbild
Av Emor
Men så trist!

Jag är nog för lat för att jaga tag på en riktigt :oops: får hålla ögonen öppna efter en beg. Tula, alt beställa en ny "vanlig".
Av gurkan
Jag vill slå ett slag för Boba! Jag är 162 cm och väger 48 kg och bar senast 4,5-åringen på 18 kg och 110 cm utan problem. Klart att lilla barnet är bekvämare, med sina 11 kilo som drar 86/92 i kläder just nu. ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?