Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9200016
Är det värt att köpa spädbarnsinsatsen till Ergon? Funkar den bra? Hur länge har man den och hur varm är den?
Min sambo använder inte sjal om inte jag knyter, de få gånger han försökt själv så har det slutat med att barnet hamnar i höjd med naveln. Vi får en till plutt i oktober och jag hittade en beco butterfly på rea men den sitter inte bra på min sambo som väger 100 kg och är 190 lång. Ergon sitter däremot jättebra på honom.

Dottern på snart 1,5 börjar kännas lite stor i Ergon och jag skulle vilja byta till en sele i toddler storlek istället så hon sitter bättre med högre stöd i ryggen. Gärna nu till sommaren, då vi är mycket ute och det är smidigt att inte böka med vagn.
Fast säljer jag den så har min sambo inget att bära liten i. För man kan ju inte ha 3 selar, eller kan man det?
#9200407
Klart man kan ha tre selar :D . Vi har haft flera sjalar och flera selar. Sambon som är stor på alla håll och kanter har haft en manduca. Ramlar i bitar nu så det får bli en ny nu till trean som kommer om ett par veckor. Jag är liten på alla håll och kanter och har burit i angelpack, boba och oh snap.....förutom sjal då :D .

Tänkte på pappan.....manduca är inte ett alternativ? Passar ju större bärare och så slipper man varmt och bylsigt spädbarnsinlägg.
#9201540
Å, det har jag ju inte tänkt på att man kan ha manducan från start. Det är är helt klart ett alternativ. Manducan är väl högre i ryggen än Ergon så eftersom vi inte bär flera timmar åt gången funkar ju säkert den till dottern i sommar med:) Har vi råd så kanske det kan bli en toddler sele också.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?