Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Funderar på att sy en vattensjal. Hittade ett tyg i tygaffären som ser ut som vattensjalstyget, men det var elastiskt, ska det vara det? Nån som har en eller har sytt en?
Användarens profilbild
Av April
Vet inget om vattensjalar ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Anso
Jona skrev:Funderar på att sy en vattensjal. Hittade ett tyg i tygaffären som ser ut som vattensjalstyget, men det var elastiskt, ska det vara det? Nån som har en eller har sytt en?
Jo, visst är det elastiskt tyget i de sjalar jag har sett. Tyget liknar det i hockey och baskettröjor.
Användarens profilbild
Av amöba
Passar på att ställa en kompletterande fråga på ämnet - i vilka sammanhang använder ni era vattensjalar?
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Tack för svaren! Då är det rätt tyg jag har fått fatt i!

Jag vill ha min i simhallen framförallt, våta bebisar är hala och svåra att "göra av" nånstans.
Användarens profilbild
Av amöba
Jo, jag har funderat på om jag inte skulle sy en själv så att tösen blir lättare att göra av på babysimmet nu när vi inte har babyskyddet till bilen längre. Det var så smidigt att hon kunde sitta i det och somna om hon ville när jag gjorde mig iordning efter.
Användarens profilbild
Av Helen
De vattensjalar som säljs är det lite stretch i.
Solarveilen som jag hade i fjor ( och förhoppningsvis får in igen) var det ingen stretch i.

Så det är en smaksak.

Utan stretch avlastar mer än med stetch. Å andra sidan så har man inte en vattensjal så länge i duchen.....

Ett genomsläppligt tyg som är starkt fungerar bra som vattensjal.
Lycka till!

Och vi vill naturligtvis se resultatet! :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Passar på att låna tråden och fråga lite... Ni som sytt i "hockeytröjematerielet", hur breda har ni gjort sjalarna? Har ni fållat dem?

Jag har lite tyg hemma som bara blivit liggande, men jag är rädd att det är för smalt. Kan ni mäta? :wink:
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Just ja, bredden. Jag utgick från att en vattensjal är som vilken ringsjal som helst fast i ett vattengenomsläppligt tyg? Mina planerade kommer bli ca 80 cm breda. Blir jätteglad om nån protesterar om jag är ute och cyklar :)
Tyget är inhandlat nu. Det ser inte ut att behöva fållas men det kanske blir snyggare så. Ska testa på en provbit.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?