- mån apr 01, 2013 09:09
Ponyo skrev:Jag tycker slända är jättesvårt och jättelångsamt. Nu är jag ju inte alls bra på att spinna på rock heller, efter en timmes testande, men det känns som att det är lättare att få grepp om. För mig iaf.kvarnkvik skrev:Du bor helt klart bättre till än jag.Ponyo skrev:Jag har testat slända och det gillar jag inte. Jag har några rockar i bekantskapskretsen så jag kollar av dem först, så kostar det mig inget att testa.kvarnkvik skrev:OjojojSe till att det blir en bra rock. Min var inte bra, och jag blev inte biten förrän jag testade slända.Jag tror jag är biten av spinnbacillen
Idag har jag varit hos glis och testat att spinna på rock. Jag har testat en snabbis på melons tidigare, men idag hann jag testa lite mer och komma underfund lite mer om hur det funkar, så nu måste jag nog ragga upp en lämplig rock här i grannskapet
![]()
Och så sitter jag ju såklart och fiberporrsurfar på etsy![]()
Mitt första egenspunna projekt, spunnet av melons slattar![]()
Min man åkte långt för att köpa en (ganska) dyr men värdelös spinnrock.
Han köpte den i present. Men varken han eller jag hade någon koll då.
Nu skulle jag vilja ha en ny modern. Men jag borde kanske testspinna på en först.
Vore skoj att kunna spinna lite snabbare. För visst går det snabbare på en rock?