Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
MuuM skrev:
mly skrev:
MuuM skrev:Mly, den är jättefin! Jag har också sånt garn, kanske ska göra nåt...

Jag har i alla fall påbörjat min Wray som jag köpte mönster till på mellandagsstickningen. Projekt finns på Ravelry, http://www.ravelry.com/projects/Ridderstolpe/wray
Den är fin, ska bli spännande att se, jag funderar på en topp tackvare dig, har 6 nystan turkost tilda garn. Mönster tips?
Tant koftas uppifrån och ner, eller Knittys Bad Penny.
Jag vill ha lite mönster, gärna lite spets, bad penny va ju fin, funderar på gemini annars, men den känns inte helt rätt. Har inte hittat något helt rätt ännu.
Användarens profilbild
Av solängel
Mosan skrev:
solängel skrev:Mly: fin!

Mosan: sticka in en tråd där du vill ha fickan, ungefär som om du skulle sticka en tumme på en vante. Sedan plockar du upp de maskorna och stickar en fickpåse. Som en tumme fast du vränger den ut och i sedan.
Men blir inte det tråkigt då? Det är inga detaljer alls på min kofta utan bara slätt alltihop. Tänkte att man kanske kunde skoja till det lite men jag vet inte hur.
På den som jag stickade till esarina nu gjorde jag ett avigt varv på ytterkanten, sas (om jag säger att bakkanten på fickan bara fortsätter rakt ner, men att framkanten behöver vikas, ett vikvarv, blir det begripligt? ). När koftan var klar virkade jag en picotkant med avvikande färg där. Inte det minsta tråkigt, jättefint blev det! :mrgreen: Det syns lite dåligt i bilderna på bloggen, jag ska försöka ta närbilder och lägga upp.
Användarens profilbild
Av Mosan
solängel skrev:
Mosan skrev:
solängel skrev:Mly: fin!

Mosan: sticka in en tråd där du vill ha fickan, ungefär som om du skulle sticka en tumme på en vante. Sedan plockar du upp de maskorna och stickar en fickpåse. Som en tumme fast du vränger den ut och i sedan.
Men blir inte det tråkigt då? Det är inga detaljer alls på min kofta utan bara slätt alltihop. Tänkte att man kanske kunde skoja till det lite men jag vet inte hur.
På den som jag stickade till esarina nu gjorde jag ett avigt varv på ytterkanten, sas (om jag säger att bakkanten på fickan bara fortsätter rakt ner, men att framkanten behöver vikas, ett vikvarv, blir det begripligt? ). När koftan var klar virkade jag en picotkant med avvikande färg där. Inte det minsta tråkigt, jättefint blev det! :mrgreen: Det syns lite dåligt i bilderna på bloggen, jag ska försöka ta närbilder och lägga upp.
Ska kolla! :tumup: Det låter fint!
Användarens profilbild
Av Fryle
Rawa skrev:Jag utlovade ju bild :)
Snygg! Är det ett melerat garn eller aviga o räta varv?
Användarens profilbild
Av Mosan

Bild
:love:
Användarens profilbild
Av Mosan
Funderar på att göra sneda fickor. Är det på samma sätt ersätta med etta annat garn där man vill ha fickan?
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:Funderar på att göra sneda fickor. Är det på samma sätt ersätta med etta annat garn där man vill ha fickan?
Det blir ju inte rakt över ett varv, så du får istället sticka en mittlapp med sneda kanter, sedan sidolappar och så sticka ihop dessa för att sedan göra själva fickan sist. Alternativt sticka fickpåsen ihop med sidlappen.
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:Funderar på att göra sneda fickor. Är det på samma sätt ersätta med etta annat garn där man vill ha fickan?
Såna här?:

Bild

Jag har stickat fickorna efter mönstret Still Light Tunic.
Superfina ju! :love:
Men de kan inte vara fullt så långa för garnet räcker inte till en så lång kofta. :hmm:
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Det blir ju inte rakt över ett varv, så du får istället sticka en mittlapp med sneda kanter, sedan sidolappar och så sticka ihop dessa för att sedan göra själva fickan sist. Alternativt sticka fickpåsen ihop med sidlappen.
Jag fattar inte riktigt hur du menar men jag kan ju söka lite på ravelry om jag inte gör som melon.
Användarens profilbild
Av Rawa
Fryle skrev:
Snygg! Är det ett melerat garn eller aviga o räta varv?
I oket är det stickat räta och aviga varv i mönster:
*r, a, r, a, r, r, r, a, r, r* (hela räta varv resp. hela aviga varv)

Över kroppen är de eviga varven stickade varannan maska rät och varannan maska avig. I övrigt samma mönster. Garnet är väldigt jämt i färgen :) .
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
melon skrev:
Såna här?:

Bild

Jag har stickat fickorna efter mönstret Still Light Tunic.
Superfina ju! :love:
Men de kan inte vara fullt så långa för garnet räcker inte till en så lång kofta. :hmm:
Men konstruktionen kan ju ändras lite så att fickan lutar brantare :D
Användarens profilbild
Av glis
:vågen: FÄRDIG!!! :vågen:

Bara knappar och blockning fattas, och så bilder förstås. Jag har i alla fall fått en ny sladd till kameran så jag kan lägga in bilder i min egen dator igen, men som sagt, först blockning och knappar.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?