Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Nu är jag där igen, problemet som alltid blir när uppifrån och ner koftan närmar sig avslut - HUR SKA MAN GÖRA RINGNINGEN??

Jag har hålvarv som avslutning nertill och på ärmarna (ska det bli likadant) och det vore ju snyggt med samma sak i halsen...
Men att plocka upp maskor för att först sticka lite slätstickning och sen hålvarv (som dessutom gärna ska ligga slätt, så det måste minskas "lagom") kan det verkligen bli snyggt?
Går det att göra utan att det blir en skarv som syns?
Det är ju lite sent påtänkt nu men till nästa gång kan du prova provisorisk uppläggning, då kan du bara plocka upp maskorna och fortsätta sticka.

En virkad provisorisk uppläggning
Sant, men funkar det på sån ringning när man ökar fram för att sen lägga upp maskorna längst fram?
Den här provisoriska uppläggningen funkar kanske till det. Jag har aldrig provat, men rent logiskt sett borde det gå att ha en lång extra tråd som du bara fortsätter lägga upp nya maskor på varje varv.
Användarens profilbild
Av melon
Hallonkolan skrev:Alltså Melon. SÅ vansinnigt snygg att jag smäller av. Jag trodde inte att man kunde sticka något så vackert! :loving:
:lol: Tack! :rodna: Man kan sticka ALLT, om man bara kommer på det då alltså.
Användarens profilbild
Av Rawa
Jag har inte varit med i KALen för jag missade tråden men jag stickar på en båtringad uppifrån och ner topp som snart är färdig :D .
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag gjorde en i-cord-kant på halsringningen, och jädrar vad glad jag är att jag inte avslutade ärmarna först. För jag tror att ärmarna blev 2-3 cm kortare när i-corden drog ihop halsen en hel del.

Så nu har jag bara ett par cm kvar + avslutning på ärmarna kvar så är jag klar sen! :)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?