Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Ja alltså, det är kanske lite tokigt, men jag är allvarlig.

Jag kan inte ha aluminiumdeodoranter, jag får infernalisk klåda. Med naturliga deodoranter luktar jag bra, men besväras av svetten. Jag får stora fläckar under armarna, som varken är snygga eller behagliga. Hemma svettas jag inte så mycket, men i stressiga situationer eller på jobbet så kommer svetten.

Så, jag funderar på att sy nån typ av svettskydd, som är lösa, alltså inte fastsydda i kläderna. Men jag skulle behöva lite tankar och idéer.

Jag tänker mig en oval form, med ett lager frotté och något lager flanell och kanske fleece mot kläderna. Som ett tygtrosskydd för armhålan. :lol: Men hur får jag den att sitta kvar? Och vilken storlek? Och är idén helt galen?
Av petwol
Jag tycker det är en bra idé. Jag lider lite av samma när det blir psykiskt stressande situationer på jobbet.

Ska fundera lite och återkomma :D
Av gurkan
petwol skrev:Jag tycker det är en bra idé. Jag lider lite av samma när det blir psykiskt stressande situationer på jobbet.

Ska fundera lite och återkomma :D
:tumup:
Av Cockaby
En bit strumpbyxa kanske funkar att få dit på nåt sätt för att hålla fast det?? Kanske en helknäpp idé. Men jag såg på tv när jag var hemma sjuk nu senast att nån kvinna i Storbrittanien som gjorde kläder och framförallt underkläder funderade på en strumpbyxekonstruktion att sätta på armarna. Då var tanken att ha nåt att täcka armarna med om man inte ville ha något över sin ärmlösa klänning och den gick som en bolero bakom ryggen fast under plagget då.

Kanske kunde funka, det är ju tillräckligt flexibelt i varje fall, men kanske lite svårt att jobba i och att göra mer varaktiga lösningar av.
Av gurkan
Jag har funderat på resårband. Ett som fästs i bhns axelband och ett som sitter runt överarmen. :hmm: Resårbanden är fastsydda i kortsidorna på ovalen. Det som sitter runt bhn fästes med någon tryckknapp.
Av Ponyo
gurkan skrev:Jag har funderat på resårband. Ett som fästs i bhns axelband och ett som sitter runt överarmen. :hmm: Resårbanden är fastsydda i kortsidorna på ovalen. Det som sitter runt bhn fästes med någon tryckknapp.
Låter smart!
Du kanske har värsta affärsidéen på G här.
Av gurkan
Neva skrev:Det är inte en så konstig idé, verkar finnas en del i utlandet. Googla på underarm sweat pads eller liknande så hittar du säkert massa inspiration. Här är en av de första länkarna jag fick upp http://www.advantagewear.com/dressshields.html :)

Jag är lite fundersam på om det inte blir varmt med skydden? :hmm:
:vågen: Som jag hade tänkt mig! Och varmt, tja, nu måste jag ha en kofta för att dölja fläckarna. Varmare än så tror jag inte de är.
Av Neva
gurkan skrev:
Neva skrev:Det är inte en så konstig idé, verkar finnas en del i utlandet. Googla på underarm sweat pads eller liknande så hittar du säkert massa inspiration. Här är en av de första länkarna jag fick upp http://www.advantagewear.com/dressshields.html :)

:vågen: Som jag hade tänkt mig! Och varmt, tja, nu måste jag ha en kofta för att dölja fläckarna. Varmare än så tror jag inte de är.
Jag känner igen det där, och så blir det lite otrevlig lukt med kläder som är blöta hela tiden (fast du skrev visserligen att du inte hade luktproblem, det är bara min egen upplevelse). Och så kan det bli kallt med blöta kläder, samtidigt som man ofta är för varm för att man måste bära extra för att dölja - pga svett så blir det svårt att få vara lagom varm, ironiskt eftersom svettens uppgift egentligen är att reglera temperaturen. :hellu:
Av gurkan
Neva skrev:
gurkan skrev:

Jag känner igen det där, och så blir det lite otrevlig lukt med kläder som är blöta hela tiden (fast du skrev visserligen att du inte hade luktproblem, det är bara min egen upplevelse). Och så kan det bli kallt med blöta kläder, samtidigt som man ofta är för varm för att man måste bära extra för att dölja - pga svett så blir det svårt att få vara lagom varm, ironiskt eftersom svettens uppgift egentligen är att reglera temperaturen. :hellu:
Precis!
Av Smultronbarn
Har inte lästa svaren du fått så noggrant, så kanske ni redan löst det. Men läste precis i lokaltidningen om en UF-verksamhet som just utvecklat ett svettskydd! Från början använde en av killarna toapapper och gummisnodd runt armen, men sen har de utvecklat nån bomullslapp som man fäster med ett reglerbart band. Tyvärr fanns ingen bild, men kanske kan man googla fram det?

Kolla i tidningen här på sidan 8-9!

http://pdfire.harrydaposten.se/pdfx/

Edit: Produkten heter tydligen Pitabsorb
Av gurkan
Jag måste uppdatera. Jag har sytt två par svettskydd och de funkar så bra! Jag tvättar upp dem i handfatet på kvällen och torkar på handdukstorken. På helgen får de åka tvättmaskin. Det är ett lager flanell, en tunn gammal frottéhanddukboch PUL mot kläderna. Det är ett resårband runt axeln som jag fäster med en säkerhetsnål igenom bandet och genom bhns axelband högt uppe på axeln. Sedan har jag ett bomullsband som är fastsytt i skyddet och som sitter runt bhn, precis över kupan.

Nästa steg är att sy fler och optimera fastsättningen som kan putsas på.
Av nano
Om du får ett par över så köper jag :wink:

Jag klarar inte någon deo - har NOLL effekt. Men har kört på sen jag var 13-14 och gav upp nu för inte ens ett år sen 26 år gammal. Visserligen svettas jag mycket mindre nu när jag vant mig av med verklingslös deo (även no poo-varianter) men när det är väldigt varm eller stressigt så blir det blött ändå....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?