Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej.

Jag köpte en haglöfs bärstol till min 8 mån för ett tag sen. Bara 50 kr så jag gick ingen direkt förlust på affären. OCh tur var väl det! För den sätter jag inte på mig igen! Tanken var att kunna använda den till henne när vi ska jaga svamp i skogen. Lätt att ta av och på tillskillnad från sjalen. Men idag när jag bar henne (drygt 10 kg) ungefär max 500 m så gick min rygg av och axlarna värkte. Så några timmar i skogen med den är ju inte aktuellt.

Jag har en mei tai som jag sytt själv. den gillar jag. Men problemet är att dottern har så stela ben så hon kan inte bäras på ryggen i den. Hon skriker rakt ut av smärta :cry: Och på magen är hon för tungför att bära längre stunder.

Finns det ens några alternativ?? Har en vävd sjal som jag inte ens provat på henne eftersom det gör ont på henne att bli buren på ryggen. Men kanske ni vet några andra sätt att knyta så att hon inte behöver sära så mycket på benen.

Eller kan jag sy någon mei tai liknande som också låter henne ha rakare ben?

Eller finns det något färdigt bärdon som inte särar på benen så mycket.

Är mycket tacksam för tankar och ideer så vi kan fortsätta röra oss i otillgängliga marker. :heart:
Problemet skulle kunna vara att knäna behöver komma upp mer!
Det kan vara svårare att få ut knäna i större vinkel med knäna i höfthöjd, än om man drar upp knäna närmare midjehöjd. Testa med sjalen på ryggen vetja, men var noga med att få upp knäna ordentligt direkt. Hoppas det kan hjälpa :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?