Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
solängel skrev:
ellla skrev:
Ponyo skrev:
solängel skrev:http://Www.ullaffaren.se, eller http://www.enuldenaffaere.dk, det är samma butik, brukar ha vita topsband. Vinterverkstan också. Ullaffären drivs av en kvinna född i England, uppvuxen i Dannmark sedan 12 års ålder, numer bor hon i Jämtland. Hon är lite svår att förstå när man pratar med henne, men i skrift går det bra. Finns på ravelry i spinning in sweden-gruppen. Renee Darley heter hon.
Tack! Ska kollas upp.
Den ullen Limmo har brukar hon köpa av Renée :)
Och Renée brukar vara lite billigare...
Har hon även finull? Jag gillade tex en cashmere/merino/silkeblandning
Finull är inte samma sak som fin ull :D Finullsfår är en särskild ras som gör väldigt småkrusig och fin ull. Jag har lärt mig att namnet är lite lurigt och att det egentligen kommer från Finnull, ett finskt får som invandrade för längesen. Någon som vet mer?
Åh, vilken tur att du sa det. Annars hade jag stått där med lång näsa.
Användarens profilbild
Av ellla
Det ser supermysigt ut Ponyo!
med den bilden kom jag på att jag har ett egengjort kardflor här hemma med babymerino, silke och angora! Det ligger och väntar på att jag ska bli bra nog att våga spinna det :)
Av Ponyo
Vi har egentligen köpstopp. Men jag fick göra en ullbeställning.
Tur att maken är lika bra på att köpa böcker som jag garn.
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:Vi har egentligen köpstopp. Men jag fick göra en ullbeställning.
:)
Här hade vi nyss diskussionen spinnrockar vs högtalare. Och Samuel tyckte att jag har ju massor av sländor också, Och du har hörlurar tyckte jag :)
Han har just köpt en ny skivspelare så jag ligger lite i lä just nu :) (fast inatt puttade katten ner den för källartrappen... så nu fungerar den nog inte. Men ÄNDÅ! Den tar ändå plats..)
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Vi har egentligen köpstopp. Men jag fick göra en ullbeställning.
Och här jämför vi ull och snus. :lol: Fast jag försöker att hålla ulleriet självhushållande, och det funkar rätt bra. Garn till presenter betalar vi ihop förstås.
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag är också självhushållande vad gäller ull eftersom jag fick 10 kg brun finull som ALDRIG vill ta slut.... Och det får inte plats med någon ny än på ett bra tag. Men Jag har en plan vad gäller ullen och måååånga nystan....
Användarens profilbild
Av ellla
Jag försöker också gå runt vad gäller stickandet och spinnandet. Fast då räknar jag inte in tiden såklart :) Och just nu ligger jag på + (fast då får man inte räkna in investeringar, som min nya symaskin (pfaff expression 4), utan bara förbrukningsartiklar..)
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:Jag försöker också gå runt vad gäller stickandet och spinnandet. Fast då räknar jag inte in tiden såklart :) Och just nu ligger jag på + (fast då får man inte räkna in investeringar, som min nya symaskin (pfaff expression 4), utan bara förbrukningsartiklar..)
Är det så? Jag räknar allt, jag kanske ska omförhandla? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:Jag försöker också gå runt vad gäller stickandet och spinnandet. Fast då räknar jag inte in tiden såklart :) Och just nu ligger jag på + (fast då får man inte räkna in investeringar, som min nya symaskin (pfaff expression 4), utan bara förbrukningsartiklar..)
Är det så? Jag räknar allt, jag kanske ska omförhandla? :mrgreen:
Tid med?
Jag tänker att hade jag varit ett företag skulle saker hamna i olika högar. I början måste man investera, sen kan de kostnaderna räknas av :)
Och eftersom materialet ofta är ganska dyrt så vinner jag väldigt lite på de saker jag gör.
Kanske ska räkna in terapikostnad? :lol: Vad det skulle kosta om jag inte fick pyssla?
Av Ponyo
Vi brukar inte hålla koll på att det ska bli rättvist. Det känns bara skönt att veta att han också köper hobbyprylar. Han köper bra mer böcker än han hinner läsa.

Säljer ni era handspunna nystan? Hur och för hur mycket?
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:Vi brukar inte hålla koll på att det ska bli rättvist. Det känns bara skönt att veta att han också köper hobbyprylar. Han köper bra mer böcker än han hinner läsa.

Säljer ni era handspunna nystan? Hur och för hur mycket?
Ibland. Det beror ju på vad det är! men från 200/hg ungefär :)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?