Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
ellla skrev:
mly skrev:
Trulsamin skrev:Äh, just nu är jag inne i ett påbörjarstreak!! Jag har börjat på hur många saker som helst senaste tiden och varje gång jag börjar på nåt nytt så läggs det gamla åt sidan så om några månader kommer jag att ha hur många ufon som helst haha
Jobigt, jag jobbar precis tväertom för tillfället. Har visserligen lagt upp en ny disktrasa idag, men det va för jag stickat färdigt den gamla, jag försöker använda upp lite garn till det. Annars vet jag inte när jag la upp något nytt sist. Men de senaste veckorna har jag mest avslutat iaf...
Jag har också skickat en trasa! För att göra slut på lite lingarn :)
Jag kör på bomullsgarn, hade tre nystan nova från järbo som jag tänkte försöka göra slut på, nu är nästan det första slut, inte för att vi behöver fler trasor då :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
Trulsamin skrev:Äh, just nu är jag inne i ett påbörjarstreak!! Jag har börjat på hur många saker som helst senaste tiden och varje gång jag börjar på nåt nytt så läggs det gamla åt sidan så om några månader kommer jag att ha hur många ufon som helst haha
Jobigt, jag jobbar precis tväertom för tillfället. Har visserligen lagt upp en ny disktrasa idag, men det va för jag stickat färdigt den gamla, jag försöker använda upp lite garn till det. Annars vet jag inte när jag la upp något nytt sist. Men de senaste veckorna har jag mest avslutat iaf...
Jag kör på bomullsgarn, hade tre nystan nova från järbo som jag tänkte försöka göra slut på, nu är nästan det första slut, inte för att vi behöver fler trasor då :roll:
Man kan aldrig ha för många trasor :this:
Av mly
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
Man kan aldrig ha för många trasor :this:
Haha säg det til K, skåpen håller på att svämma över, men jag tycker de är rätt kul att sticka, testar olika mönster och så går det rätt fort.
Användarens profilbild
Av Wickz
tass
Av Fenoxi
Jag som skulle göra klart en mössa och en påskduk hade jag tänkt... Går sådär jag lyckades börja på ett par grytlappar istället :roll: Och en halsduk.. Ajja Grytlapparna är åtminstone klara. Men nu har jag flera påbörjade projekt än jag hade när jag hakade på här..
Av mly
Jag stickade färdigt ett par vantar i förgår och min uppifrån och nerkofta igår, den ska bara få knapparna isydda, jag köpte dom igår men har inte kommit så långt ännu. Tar emot lite att sy i dem eftersom jag vet att jag inte kan få hjälp att fota den förän tidigast torsdag. Men det går alltså framåt för min del, trots att jag la upp Montegon häromdagen.
Av mly
KNapparna på koftan är isydda och jag har virkat klart en grytlapp. Sitter nu å funderar, har en tröja på gång till A, den blir inte bra, garnet är fint och mysigt ska jag repa upp tröjan och sticka en till mig istället. A använder aldrig någonsin tjocktröjor och hon har ett helt gäng som jag stickat. Fast huvudanledningen till att repa upp den är ju att jag inte tycker den blir bra.
Av Fenoxi
Mössan som jag hade bestämt skulle vara klar den här månaden är klar! :vågen:
Så nästa projekt som ska bli klart den här månaden är en broderad påskduk.
Fast jag kommer samköra påskduken med en tröja som är tänkt att min dotter ska kunna ha till hösten, men den ser ut som den kommer kunna bli stor så får väl se om den blir lagrad en stund sen eller om den passar.
Användarens profilbild
Av solängel
Ikväll blir nog min randiga tröja klar! Ärmarna är färdiga, så nu ska jag riva upp de sista sex varven på kroppen och sticka om avslutningen. Det blir en liten rullkant i handspunnet som avslutning istället för resår. Så ska alla trådar fästas, förstås... problemet med att sticka randigt...
Av Ponyo
Insåg att jag har ett UFO :shock:
En bebiskofta. Som B skulle kunna ha till hösten. Det är bara ärmar kvar nu. Så jag borde ro i hamn det nu.
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag har haft restgarns frossa, ett par handledsvärmare (till mig), en påse att ha tossorna i till dansen (till yngsta sonen) och en mössa (till älsta sonen, men här fick jag dryga med ett halvt nystan annat restgarn). Allt i resterna efter ett beställningsjobb på en kofta och en bebimössa från svarta fåret. Jag brurkar aldrig räkna på garnmängd när jag stickar i angivet garn på en beskrivning men i dethär fallet kanske det hade varit smart :shock: 8)
Användarens profilbild
Av ellla
Härligt att ni är så duktiga!
Jag ska försöka fota ett pris för februarimånad och så tycker jag att alla UFO som blivit klara till den sista februari är med i utlottningen. Vad tycker ni om det?
Av mly
Spännande med pris ella! Men det känns lite konstigt.
Jag har iaf stickat färdigt ett par strumpor, ska bara väga dem och fästa trådarna. Nu är det en kofta som har lite extra fokus, saknas en ärm och knappslån, den är inte så stor så det borde gå fort
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:Spännande med pris ella! Men det känns lite konstigt.
Jag har iaf stickat färdigt ett par strumpor, ska bara väga dem och fästa trådarna. Nu är det en kofta som har lite extra fokus, saknas en ärm och knappslån, den är inte så stor så det borde gå fort
Tycker du? Jag hoppades att det bara skulle kännas lite extra motiverande :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?