Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Tack! Det är exakt samma garn som den svarta tröjan. Korall från Järbo, ett bomullsboucle garn. De reade ut det i min lys så jag köpte först svart och började sticka den svarta koftan sedan köpte jag vitt och ljusblått för jag gillade det massvis. Jag köpte 12 nystan av varje färg och till den svarta koftan gick det åt 9. Betalde 10 kr/nystan och då gick det helt enkelt inte att låta bli att köpa de andra färgerna med. Fanns ljusrosa och rött med men som tur väl va inte tillräckligt många nystan :oops:
Av mly
Kom ju på att jag glömde svara på hälften av frågorna, detta är helt och hållet tant kofta. Har gjort en ändring och det va att ta bort framkantsmaskorna, annars har jag följt mönstret. Och det är bara vanlig slätstickning.
Användarens profilbild
Av Fryle
Här går det undan, mly! :tumup:

Själv har jag idag avslutat min andra uppifrånochnertröja, den ligger på tork för tillfället.
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:
melon skrev:Det går inte så fort för mig....
Men när det blir så snyggt gör det inte så mycket att det tar tid!

Jag önskar att jag kunde sticka tvåfärgat.
Det har du rätt i!

Vad händer när du provar?
Det är länge sedan jag försökte nu, men jag har svårt att få det jämnt. Men jag fattar ju också att det är en övningssak, om jag gav mig på det så kanske det blir snyggt såsmåningom. Och så var det det där med tålamod med sånt som inte blir perfekt från början :roll: .
Aha. Jag har mönsterstickat i tio år men det var inte förrän jag började tvåändssticka som jag fick kläm på det ordentligt. Jag är fortfarande ljusår ifrån resultatet som min mormor får när hon mönsterstickar. Övningssak är ordet.
Nu när mina tröjor är klara var jag ju tvungen att prova att sticka något med två färger på samma varv. Om det blir något av det så visar jag det såsmåningom i sticksnacktråden. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Här är min kombotröja, virkat ok och kanterna längst ner på liv och ärmar. Resten stickat. Jag är inte helt nöjd med den, men ser den som en kul grej som kan bli bättre en annan gång.
Bild
Av mly
ellla skrev:Det tröjan är ju superhäftig Fryle!!!

Mly, det ser fint ut! Jag gillar långa tröjor så jag hade nog stickat lite till innan resåren :)
Jo det ska på en bit till, jag gillar längden på tröjan som jag har under så ska jag göra denna lika lång så är det en bit kvar att sticka. Funderar mest på hur jag ska göra sen...
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
ellla skrev:Det tröjan är ju superhäftig Fryle!!!

Mly, det ser fint ut! Jag gillar långa tröjor så jag hade nog stickat lite till innan resåren :)
Jo det ska på en bit till, jag gillar längden på tröjan som jag har under så ska jag göra denna lika lång så är det en bit kvar att sticka. Funderar mest på hur jag ska göra sen...
Jag tror att en lång resår gör sig fint. Man kan ju lägga ut lite om du inte vill att resåren ska dra ihop plagget.
Användarens profilbild
Av Cayenne
mly skrev:Jag fortsätter väl att bomba tråden med bilder.
Blev några varv i bilen igår. Hade tänkt mig en lång resår i nerekant sen, kanske 15cm eller så. vad tror ni, blir det bra?
Bild
Snyggt!

Jag har rivit upp mina ärmar o börjat om - blev inte helt nöjd. Den ena blev inte snygg i ärmhålet o den andra blev för smal - upptäckte jag när jag hade stickat halva........ o denna veckan har jag inte haft tid att sticka. Jag har jobbat o kommit hem vid sex och då har det varit plugg.....

Jag har nog en bild som jag tog för några dagar sedan. Jag ska se om jag får upp den.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Snyggt Mly! :vågen:

Cayenne - välkommen in i den upprepande skaran... :heart: :roll:

Här tror jag banne mig att jag faktiskt är klar, och nöjd, med både ärmarna och halsringningen nu! :siishah:

Nu är det ehm "bara" att repa upp 15cm bål och sticka om + det som är kvar av garnet/bålen... :lol:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?