Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:Hjälp! Jag har tittat på en massa you tube filmer nu, men alla jag har sett har topptyngda sländor och min är bottentyngd. Jag får den inte till att snurra speciellt bra och den vill gärna börja snurra på andra hållet, vad gör jag för fel?
Sök på "Spin spindle turkish" :)
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Hjälp! Jag har tittat på en massa you tube filmer nu, men alla jag har sett har topptyngda sländor och min är bottentyngd. Jag får den inte till att snurra speciellt bra och den vill gärna börja snurra på andra hållet, vad gör jag för fel?
När garnet har fått tillräckligt med snodd kommer sländan att stanna och börja snurra åt andra hållet. Därför måste du antingen spinna tunnare eller dra ut ullen (drafta) snabbare. Sök på tekniken "park and draft" för att se hur man kan göra för att hinna med i början.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Det här stickeventet i Borås i mars, men specialtema spinning, har du någon koll på det melon?
Inte mer än vad som står på nätet. Jag tror det är samma som brukar hålla till i Textilmuseet.
Hur brukar det vara då? Och ska man försöka ta sig dit?
Jag tänkte åka dit men jag har ingen aning om det är värt det för dig. Kosmos och jag var där för några år sedan (om det nu är samma) och det var inte mycket att hurra för... Tant Kofta kommer iaf och det är ju alltid skoj att titta på hennes fina garner och växla några ord :) Vi kan ju försöka dra ihop en träff hemma hos mig ifall det känns mer värt att åka då.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Nu har jag spunnit snart 50 gr av Melons fina merinoull. Och det blir så mjukt. Och fint :shock:
Skulle vilja köpa vit ull i samma kvalité som jag kan färga. :eld:
Härligt! :vågen: Vill du ha shoppingtips?
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Kolla in Ann:
http://www.youtube.com/watch?v=_3Lsc9wHWdk
Med det där är väl Ann Arvidsson? :vågen: Hon var med på en av mina frivirkningskurser och nu ser jag henne ofta i fb-gruppen för spinning.
Jag känner henne inte :fnissa:
Men hon lärde mig spinna med hjälp av den videon.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Nu har jag spunnit snart 50 gr av Melons fina merinoull. Och det blir så mjukt. Och fint :shock:
Skulle vilja köpa vit ull i samma kvalité som jag kan färga. :eld:
Härligt! :vågen: Vill du ha shoppingtips?
Väldigt gärna :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Här fanns riktigt fint kardflor:
http://www.limmo-design.se/fibrer-och-s ... rdflor/109
:love:
Ja det stället är riktigt bra! Hon hänger i spinngruppen på ravelry. Jag kollade lite bland de svenska spinnwebshopparna men hittade inte vit merino där jag kollade. Om du kan tänka dig att handla internationellt är World of Wool riktigt bra, låga priser och stort utbud.

World of Wool
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Det här stickeventet i Borås i mars, men specialtema spinning, har du någon koll på det melon?
Inte mer än vad som står på nätet. Jag tror det är samma som brukar hålla till i Textilmuseet.
Jag tänkte åka dit men jag har ingen aning om det är värt det för dig. Kosmos och jag var där för några år sedan (om det nu är samma) och det var inte mycket att hurra för... Tant Kofta kommer iaf och det är ju alltid skoj att titta på hennes fina garner och växla några ord :) Vi kan ju försöka dra ihop en träff hemma hos mig ifall det känns mer värt att åka då.
Gärna! Så kan jag ju leverera addisarna till dig. 3,5 an har ff inte kommit fram btw
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Här fanns riktigt fint kardflor:
http://www.limmo-design.se/fibrer-och-s ... rdflor/109
Ja det stället är riktigt bra! Hon hänger i spinngruppen på ravelry. Jag kollade lite bland de svenska spinnwebshopparna men hittade inte vit merino där jag kollade. Om du kan tänka dig att handla internationellt är World of Wool riktigt bra, låga priser och stort utbud.

World of Wool
Det kan jag tänka mig :D
Tack! Ska botanisera.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
Gärna! Så kan jag ju leverera addisarna till dig. 3,5 an har ff inte kommit fram btw
Det vore ju toppen :vågen:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Eller var det kanske topsband jag fick av dig? :hmm:
Ja topsband var det.

Katie som har Hilltop cloud är riktigt bra också.
Ja, verkligen!
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?