Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Är det slöseri att använda sig av egenspunnet garn till filtade vantar? Eller perfekt?
Och ska jag skippa att tvinna till tvåtrådigt? Så det filtar sig bättre?
Jag tycker det låter som ett lagom spinnprojekt. Tvinningen gör att garnet håller bättre, jag skulle inte sticka i entrådigt. Fast å andra sidan har jag aldrig provat, det kanske är någon här som har och kan uttala sig?
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Är det slöseri att använda sig av egenspunnet garn till filtade vantar? Eller perfekt?
Jag tycker det låter som ett lagom spinnprojekt. Tvinningen gör att garnet håller bättre, jag skulle inte sticka i entrådigt. Fast å andra sidan har jag aldrig provat, det kanske är någon här som har och kan uttala sig?
Ok, låter vettigt!
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Garnet blir mer balanserat också. Om man stickar med entrådigt är det vanligt att arbetet vrider sig. Jag skulle tvinna :)
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:
Garnet blir mer balanserat också. Om man stickar med entrådigt är det vanligt att arbetet vrider sig. Jag skulle tvinna :)
Det har du alldeles rätt i!
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
Det har du alldeles rätt i!
:D
Användarens profilbild
Av SaraLj
ellla skrev:
melon skrev:
Jag har stickat i entrådigt sländspunnet nybörjargarn och jag tycker att det har blivit ganska bra både med och utan att tova på slutet. MEN garnet har varit långt ifrån balancerat så det beror nog lite på vad man ska göra.... :-P Jag har gjort halskragar, pulsvärmare, mobilfodral och en sjal på det sättet och det är bara sjalen som har haft problem med hållbarheten så min rekomendation kanske är att inte sticka spetsmönster... :wink:
Av Ponyo
zandrama skrev:Jag tassar den här tråden och undrar om den här spinnrocken jag ramlade på av en slump är så komplett som mina nybörjarögon tycker, och alltså om det är värt att åka och titta på den. 8)

http://www.blocket.se/stockholm/Ljuslyc ... ?ca=11&w=1

Bild
Den ser bra ut i mina ögon :tumup:
Se bara till att hjulet inte är skevt.
G köpte min för 650 kr, och hjulet gick som en åtta, så tråden hoppade av hela tiden. Så den hamnade nere i soprummet. Hoppas att någon förbarmar sig över den.
Användarens profilbild
Av tweed
Det här stickeventet i Borås i mars, men specialtema spinning, har du någon koll på det melon?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Det här stickeventet i Borås i mars, men specialtema spinning, har du någon koll på det melon?
Inte mer än vad som står på nätet. Jag tror det är samma som brukar hålla till i Textilmuseet.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Det här stickeventet i Borås i mars, men specialtema spinning, har du någon koll på det melon?
Inte mer än vad som står på nätet. Jag tror det är samma som brukar hålla till i Textilmuseet.
Hur brukar det vara då? Och ska man försöka ta sig dit?
Av Ponyo
Nu har jag spunnit snart 50 gr av Melons fina merinoull. Och det blir så mjukt. Och fint :shock:
Skulle vilja köpa vit ull i samma kvalité som jag kan färga. :eld:
Av mly
Hjälp! Jag har tittat på en massa you tube filmer nu, men alla jag har sett har topptyngda sländor och min är bottentyngd. Jag får den inte till att snurra speciellt bra och den vill gärna börja snurra på andra hållet, vad gör jag för fel?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?