Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Nu har jag spunnit lite på min turkiska slända, och den är mkt roligare än spinnrocken.
Tack snälla melon för all ull :loving:

Var köpte du det turkos/bruna fluffet?
Håll i plånboken 8)

FatCatKnits

Och just den flätan heter Buckaroo och fibern är Falkland Buckaroo

Du som gillar mjuk ull skulle nog uppskatta en fiber som heter Polwarth också. BFL, bluefaced leicester tycker mina barn sticks så det tycker du nog med :wink: fast det är en bra nybörjarfiber.
Flätan på bilden är inte så fin. Snacka om att du trollat och gjort magi av det. För dina garner är helt fantastiska. :love:
Va det den som va på bild i stick tråden?
PÅ tal om faccatknits, på ravelry har de födelsedgsutlottning och förra året vann jag!
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
ellla skrev:Är jag galen om jag sår lin på en del av vår åker i sommar?
Absolut inte, skit coolt, men det är väl kanske mycket arbete med beredning av lin va?
ja, men om man inte har så mycket kanske det kan vara kul?
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Ja det är galet, gör det inte sjukt ont i fingrarna av att spinna lin? :whut: men coolt såklart!
vet inte. Jag har några tågor här hemma jag kan prova :)
man ska blöta fingrarna vet jag.
Av mly
ellla skrev:
mly skrev:
Absolut inte, skit coolt, men det är väl kanske mycket arbete med beredning av lin va?
Absolut, jag tycker det är jätte spännande med sådant, och tycker om lin som material. Jag har frågat min allvetande farmor om sådant här och hon har berättat för mig att de aldrig spann lin hemma pga rötning och nått mer, har som sagt dålig koll och det tror jag hon hade med, men häftigt är det!
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
Absolut, jag tycker det är jätte spännande med sådant, och tycker om lin som material. Jag har frågat min allvetande farmor om sådant här och hon har berättat för mig att de aldrig spann lin hemma pga rötning och nått mer, har som sagt dålig koll och det tror jag hon hade med, men häftigt är det!
jaghar blivit mer och mer övertygad om att "gamla" kunskaper kommer vara guld värda i framtiden. Kanske inte i vår generation, men i nästa?
Av mly
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
jaghar blivit mer och mer övertygad om att "gamla" kunskaper kommer vara guld värda i framtiden. Kanske inte i vår generation, men i nästa?
Jag håller med, det är sjukt intressant när farmor visar och förklarar en massa gamla saker, när vävstolen flyttade in här fick jag låna vävböcker av henne, tryckta typ 1914. Det är så roligt att lära sig, tyvärr finns ju inte tiden för att lära sig allt.
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
Jag håller med, det är sjukt intressant när farmor visar och förklarar en massa gamla saker, när vävstolen flyttade in här fick jag låna vävböcker av henne, tryckta typ 1914. Det är så roligt att lära sig, tyvärr finns ju inte tiden för att lära sig allt.
på stenåldern använde man ca 5 timmar om dagen för mat och värme... Nu använder vi minst 8! ofta mer. Det är tänkvärt tycker jag!
Av mly
ellla skrev:klart du sa unna dig en födelsedagspresent Mly!!!
Jag har beställt, å ikväll tänkte jag kolla etsy efter en fin fläta. Det grå är ju inte så jätte roligt men jag tänkte att det kunde vara bra att beställa från samma ställe som sländan så det kommer samtidigt, skulle ju va retligt att få det ena långt före det andra.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Lite väl chunky för min smak, men det är väl en vanesak gissar jag.
Bild
Wow, vad snyggt! :vågen: Mycket snyggare än mitt förstagarn. Du kommer absolut att få tunnare garn om du tränar mera.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Lite väl chunky för min smak, men det är väl en vanesak gissar jag.
Bild
Wow, vad snyggt! :vågen: Mycket snyggare än mitt förstagarn. Du kommer absolut att få tunnare garn om du tränar mera.
Tack! :D
Måste vara sländans förtjänst ;)
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:Har ju inte tid, men det ser ju så lockande ut. Mly om du inte blir övertygad, kan du sälja vidare till mig (när jag har tid :) ) Nån som vet om det brukar finnas fluff och sländor på syfestivalen?
Jag kollade igenom utställarna och den enda där som jag kan se som tänkbar är Sätergläntan. De säljer iaf en slända och kardor i sin webshop.
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
När jag gick slöjdlärarutbildningen var vi på Ötgöta lin (som är en förening där entusiaster odlar och bereder lin) och då var det ett par av de jättegamla tanterna som spann lin på spinnrock också. Det var också en dam som vävde av det handspunna linet, dukar och altartavlor, fantastiskt vackra. Det var tygbitar i 50 000 kronorsklassen :love:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?