Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Min sambo är mkt större än mig så jag kunde använda hans jacka, åsså fortsatte jag helt enkelt att ha gravidkappan - så här behövdes inga bärskydd/jackor!
Av Kickan
Jag hade en stor jacka under hösten och början på vintern, men nu går den inte att knäppa över min lilla knubbsäl längre :heart:

Men nu måste jag fråga vad ni klär på era bebisar när ni går ut och bär? Jag satte bara på mössa, en extra tröja, fleecebyxor och sockor om det var kallt, annars ingenting. Kan man ha på full mundering m overall och allt i en bärsjal (trikåsjal)?
Användarens profilbild
Av Carolinah
Beror på hur kallt det är. Har burit uppemot -10. Har antingen vanliga kläderna samt vindfleeceoverall, tossor, vantar o mössa, ett lager till vid kallare väder. Har även haft en tjock Reima overall samt 1-2 lager under och burit i sjal, det funkade jättebra. Just ja, har alltid ett bärskydd över. Han har aldrig blivit kall om kroppen men tyvärr är han ofta lite småkall om benen från knät ner samt fötterna. Har provat olika lösningar utan resultat.
Användarens profilbild
Av SCSI
numera får tvååringen inte plats innanför jackan så han har vanliga kläder, fast helst bär-anpassat. Ullunderställ, microfleece-overall och ev ett lager till (stickade ullbyxor, vindfleece eller softshell) + mössa, vantar och sockar. Ev skor, men bär jag honom när vi hämtar storebror på skolan och inte har några planer på att stanna nånstans får han snällt sitta kvar på ryggen, då skippar jag skor). Vi hade vindfleccetossor från pop förra året, de var toppen! Hade säkert passat i år med (köpte stl 2år) men eftersom vi inte använder dem så flitigt sålde jag dem istället...
Användarens profilbild
Av tuviluvis
när N var liten nykläckt hade han på sig en mössa, en långärmad tröja över bodyn, byxor, strumpor som gick upp till knäna, och så var det klart :) sen var han nedstoppad i sjalen, och jag hade jackan över, var det extra kallt, hade vi på en bärfleeceväst också.

ang aldorian så hade vi den de första månaderna, men eftersom jag hade en vävd sjal från tidigare, började jag använda den ganska snabbt, upplevde aldorian som väldigt mysig att ha i början, men den vävda ger bättre bärkomfort :tumup:
Av Kickan
:D Tack! Roligt att ha hittat hit, synd bara att jag inte ska skaffa flera barn :| Vill bära bära bära och längtar till varmare väder. Lämnade iofs vagnen hemma när jag skulle hämta storebror på dagis idag. Kunde precis knäppa jackan om lillan. Men jag känner ju att Aldorian inte sitter så stadigt som jag skulle önska på en rask promenad. Tur att jackan satt tajt :P

Jag är faktiskt väääldigt sugen på att köpa en vävd långsjal. Har tittat på Girasol, BB-slen och Calin Bleu Gauze. Tar gärna emot "recensioner" på dem. Vill ha en med absolut bästa avlastningen. Alla verkar ju bra när man läser om dem. Vad säger ni som prövat på riktigt??

Meitaien jag har är en aning för bred för bebis tycker jag så har inte riktigt blivit vän med den. Kanske när hon blir större för den var ju smidig annars.

Sååå glad att jag upptäckt sjalar för mina stora barn har jag aldrig kunnat bära pga kass rygg, inte ens när de var spädisar. Hade en sån där vidrig bärsele av känt märke som bara gjorde ont och sen en sån där bärryggsäck som hade bra avlastning iofs men min rygg klarar inga ryggsäckar. MEN, sjal funkar :tumup:
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag har inte provat någon av de du nämnde men är själv sugen på en Girasol, tycker de är så fina. Har en Ellevill Zara som jag tycker är helt underbar, väldigt bra avlastning, glider inte, snygg och hyfsat lätt att knyta redan från början. Men då har jag i stort sett inga andra vävda att jämföra med. Har bara haft en Paisley av samma märke. Beställde en Gauze förra förut som jag skickade tillbaka pga ångrat köp. Den kändes väldigt tunn, säkert jättebra på sommaren, men undrar om den kan ha lika bra avlastning då, det kan säkert nån svara på. BB Slen vet jag inget om alls. Men googla på dessa här, finns ju oxkså recensioner så kan du säkert hitta mkt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?