Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
:app: Så mycket fint som växer fram på era stickor!

Såg nu att det var tröjor på G också, i så fall hakar jag på också. Har bara en ärm kvar + en bit på kroppen på min tröja i ekologiskt garn. Tätstickad och rejäl verkligen !

Har bara inte bestämt hur lång den ska bli... Har prioriterat att få låååånga ärmar på tröjan så just nu har jag bara garn till den ärm som är kvar och kke 10 cm eller så ytterligare på kroppen. Vill jag ha den längre måste jag köpa till mer garn.

Jag vet inte - är midjekorta tröjor något för 10-talet eller är det hopplöst förlegat och borde stanna kvar i 90-talet? :hmm:

Bild

(usel bild - vintermörkret ni vet... :roll: )
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev::app: Så mycket fint som växer fram på era stickor!

Såg nu att det var tröjor på G också, i så fall hakar jag på också. Har bara en ärm kvar + en bit på kroppen på min tröja i ekologiskt garn. Tätstickad och rejäl verkligen !

Har bara inte bestämt hur lång den ska bli... Har prioriterat att få låååånga ärmar på tröjan så just nu har jag bara garn till den ärm som är kvar och kke 10 cm eller så ytterligare på kroppen. Vill jag ha den längre måste jag köpa till mer garn.

Jag vet inte - är midjekorta tröjor något för 10-talet eller är det hopplöst förlegat och borde stanna kvar i 90-talet? :hmm:

Bild

(usel bild - vintermörkret ni vet... :roll: )
Åh, kommer snart med bild...
Av Ponyo
Bortse från min otroligt töntiga uppsyn.
Jag tog bara bilden för att kunna kopiera.

Denna är nog två år gammal bild, men tröjan är en Rodebjaer och var übertrendig då. Dvs normaltrendig nu. Jag skulle lätt bära den nu. (kanske inte till de kläderna jag har på bilden)

Bild
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tack för bilden Ponyo! :D

Jag ger den nog ett första försök som midjekort. Kan ju vara rätt schyst att vara nästan-trendig för en gångs skull... 8)

I värsta fall så får jag väl repa upp, köpa mer garn och sticka på en bit till - vilket vore helt i stil med resten av den här stickningen då jag redan repat upp och stickat om både halsringningen och ärmen... charmen med att sticka på frihand! :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag som precis gick in hit för att skriva att jag nog ändå har för lite garn för att göra en tillräckligt lång tröja, så visar ni midjekorta tröjor :lol: .

Antingen ger jag den en chans som midjekort (men jag har nog inte riktigt figuren för det :? ) eller så kanske du kunde kolla efter ett eller två nystan, mly?
Av Ponyo
Fryle skrev:Jag som precis gick in hit för att skriva att jag nog ändå har för lite garn för att göra en tillräckligt lång tröja, så visar ni midjekorta tröjor :lol: .

Antingen ger jag den en chans som midjekort (men jag har nog inte riktigt figuren för det :? ) eller så kanske du kunde kolla efter ett eller två nystan, mly?
Inte jag heller.
Men jag blev väldigt sugen att sticka tröjan ovan nu.
Av mly
Fryle skrev:Jag som precis gick in hit för att skriva att jag nog ändå har för lite garn för att göra en tillräckligt lång tröja, så visar ni midjekorta tröjor :lol: .

Jag kollar, ska in till halmstad i morgon så jag hinner titta där med. Ska se om jag inte kan ordna åt dig. färg 15 va det va?
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:

Jag kollar, ska in till halmstad i morgon så jag hinner titta där med. Ska se om jag inte kan ordna åt dig. färg 15 va det va?
Ja, färg 15 (brun-lila) jättegulligt! :heart:
(Men slå inte knut på dig själv för att fixa det.)
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:

Äsch, en ursäkt för att gå in i en garnaffär skadar väl aldrig :wink:
Ska jag ta två nystan om jag hittar?
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:

Äsch, en ursäkt för att gå in i en garnaffär skadar väl aldrig :wink:
Ska jag ta två nystan om jag hittar?
Ja, tack, ta två om det finns. :D
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Melon: nu har jag tittat på din tröja på Ravelry, den kommer bli så fin! Och färgerna är så fina (fast de är bruna :wink: )
Ja garnet är helt underbart! Det är handspunnet av en av mina spinn-idoler.
Jag tänkte att det ska bli en kortärmad klänning, tror du det funkar? :wink:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:Melon: nu har jag tittat på din tröja på Ravelry, den kommer bli så fin! Och färgerna är så fina (fast de är bruna :wink: )
Ja garnet är helt underbart! Det är handspunnet av en av mina spinn-idoler.
Jag tänkte att det ska bli en kortärmad klänning, tror du det funkar? :wink:
:lol: klart det funkar om det är du som skall ha den!
Användarens profilbild
Av Elflin
Hjälp! Hur sjutton gör man raglanökningar i resår?
Eller ja, jag vet hur man gör men hur ska man få det snyggt? Just nu prövar jag att göra 2 till 3 och sen tänkte jag göra om det till en ny 2 omgång.
Svamligt men jag skyller på att jag är sjuk :wink:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?