Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Vi har en wompat och det är den skönaste och finaste sele jag provat. Dock är den lite jobbig att hissa ner när man ska amma. Hur den passar olika kroppar vet jag inte riktigt men midjeband och sånt väljer man själv storlek på.
Användarens profilbild
Av Mikaela
Fridute skrev:
mammatillE skrev:Vi har en wompat och det är den skönaste och finaste sele jag provat. Dock är den lite jobbig att hissa ner när man ska amma. Hur den passar olika kroppar vet jag inte riktigt men midjeband och sånt väljer man själv storlek på.
har du en länk? Jag hittar bara små råttliknande djur och stridsvagnar.
http://www.wearababy.com/
Av mammatillE
Fridute skrev:
mammatillE skrev:Vi har en wompat och det är den skönaste och finaste sele jag provat. Dock är den lite jobbig att hissa ner när man ska amma. Hur den passar olika kroppar vet jag inte riktigt men midjeband och sånt väljer man själv storlek på.
har du en länk? Jag hittar bara små råttliknande djur och stridsvagnar.
:lol:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har en wompat sydd av en earthy rainbow som jag funderar på att sälja :purskis: (säg till om du är intresserad) Jag tycker att den funkade bra först när bebisen var lite större. Det är annars den mysigaste sele jag har haft, mjuk som en sjal :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Fridute skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har en wompat sydd av en earthy rainbow som jag funderar på att sälja :purskis: (säg till om du är intresserad) Jag tycker att den funkade bra först när bebisen var lite större. Det är annars den mysigaste sele jag har haft, mjuk som en sjal :loving:
kanske, beror på pris och skick och vilken färg på banden?
Den har bruna band, skicket är fint och priset vet jag ej, kan kolla upp lite och höra av mig om färgen på banden är intressant.
Användarens profilbild
Av Summer
Arielli skrev:Beco gemini. Bästa nånsin, även för pyttebebis
Jag tycker också den är bäst för småbebisar, upp till 7-8månader. Sen tycker jag någon annan är bättre eftersom snörena som håller huvudstödet hamnar i ögonhöjd då.
(Jag gillar manduca till större barn...)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Hög igenkänning på skav av Ergons midjeband, iaf vid ryggbärande (på mig kommer skarven mellan stoppning och nylon precis vid höftknölarna - jippie... :roll: ) så jag blev helt kär i Tulans midjebälte som har låååååång vaddering. :tumup:

(Jag har toddlervarianten, vet inte om babymodellen har lika lång vaddering iofs)
Användarens profilbild
Av Mammazenita
kvarnkvik skrev:Jag har en wompat sydd av en earthy rainbow som jag funderar på att sälja :purskis: (säg till om du är intresserad) Jag tycker att den funkade bra först när bebisen var lite större. Det är annars den mysigaste sele jag har haft, mjuk som en sjal :loving:
Är den ffande till salu ? Och isf vilken storlek är det på den? :)
Användarens profilbild
Av tweed
Mammazenita skrev:
Oh, jag har inte hunnit fundera på om jag är beredd att sälja och isåfall vilket pris. Jag har häcken full med betygssättning, omdömen och skolavslutningar just nu och orkar inte riktigt ta tag i att tänka på det. Påminn mig gärna efter den 19e :?
Användarens profilbild
Av Mammazenita
kvarnkvik skrev:
Mammazenita skrev:
Oh, jag har inte hunnit fundera på om jag är beredd att sälja och isåfall vilket pris. Jag har häcken full med betygssättning, omdömen och skolavslutningar just nu och orkar inte riktigt ta tag i att tänka på det. Påminn mig gärna efter den 19e :?
:tumup:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Summer skrev:
Arielli skrev:Beco gemini. Bästa nånsin, även för pyttebebis
Jag tycker också den är bäst för småbebisar, upp till 7-8månader. Sen tycker jag någon annan är bättre eftersom snörena som håller huvudstödet hamnar i ögonhöjd då.
(Jag gillar manduca till större barn...)
Jag är visserligen partisk, eftersom jag säljer Beco Gemini, men jag har också använt den till vår yngsta (nu 22 månader gammal) och tyckte den var toppen första året. För mig den allra skönaste selen jag har provat, och så gillar jag att den var så smidig och nätt samt att man slipper babyinlägg även minsta bebisen. Annars föredrar jag nog bärsjal de första månaderna. Bärselar sitter ju så olika på olika människor eftersom vi har så olika kroppsform, så man måste egentligen prova själv vilken som sitter bäst på.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Fridute skrev: Och jag ahr helt missat att du fått en till. Grattis :D , sisådär 22månader senare.
Ha, ha :D , ja, jag har haft lite annat för mig (tyvärr kan man väl säga, det har inte med dottern att göra. Jag skrev om det förra sommaren här under känsliga ämnen, men nu är har det äntligen börjat ordna upp sig) så jag har inte hunnit hänga så mycket här på sjalbarn sedan hon föddes. Det är annars en helt ljuvlig liten flicka :heart: som har varit en stor tröst för oss alla i familjen. Jag ändå hunnit följa dina öden och äventyr lite sporadiskt i olika trådar på sjalbarn (även om jag inte har koll på allt har jag förstått att det har varit ganska tufft minst sagt) och önskar er all lycka med det nya lilla livet i magen :heart: Kram!

(PS För visst var det du som hjälpte mig på mässan i Göteborg för flera år sedan?)
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har en helt oanvänd Pikkolo sele i Ginko som du kan få om vill ha den. Men då måste jag vara säker på att du både gillar den och att den passar. Annars skickar jag den inte... Så här ser den ut:

Bild
Användarens profilbild
Av Stark
Fridute skrev:
Cilia skrev:Jag har en helt oanvänd Pikkolo sele i Ginko som du kan få om vill ha den. Men då måste jag vara säker på att du både gillar den och att den passar. Annars skickar jag den inte... Så här ser den ut:

Bild
Du är väl för söt :heart:

Är det svarta på sidorna också sele? Sett att fungera för en lite mindre bebis? Skulle ju vara perfekt.
Är den skön annars?
Jag gillar den. Den är lite mer som en meitai hybrid för man bär småttingar apron-style som med en meitai. Man kan köpa till en midje grej så att den används som en vanlig sele, men den delen har jag inte. Den går att göra smalare i sittdelen och enligt mig påminner den mycket om Patapum baby.

Ja, det svarta på sidorna är också sele.

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?