Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min tjej är ju snart 2 år och ryggburen sen hon var 2,5 månad. Nu vägrar hon! :shock: Hon vill bara bli buren på magen. Vagn gillar inte jag men mannen provade häromsistens, då åkte hon en stund men sen ville hon "komma pappa famn" :loving: Hon tycker det är skoj att sitta i lösvikt på ryggen, både då vi leker och då jag har henne i famnen men behöver händerna fria. Hon håller sig fast och allt. Men inte med sjal eller sele, hon kan vråla om jag sjalar upp henne på magen med (vill gå själv) men då nöjer hon sig sen ändå. På rygg blir hon inte nöjd utan skriker, slåss o kastar sig.
Hennes ståndpunkt är ju tämligen klar, men mamman vill bära på ryggen ibland. Hon är faktiskt ganska tung. Vad ska vi göra? :help:
osökt tänker jag att det är "en fas", såsom allting annat när det är något nytt med ens barn :lol:

hur länge har det varit såhär? går det bra om pappan sjalar upp henne eller hon protesterar hos båda?

hon får väl helt enkelt gå själv då, om hon inte orkar så får hon acceptera att bli uppsjalad på ryggen, säg att mamma inte orkar bära på magen mer. när hon blir så trött att hon verkligen inte orkar gå mer själv så kanske det går bättre? blir kanske lite segt om man ska iväg någonstans att ta det i hennes gåtempo, men det kanske går över snabbare än ni tror om hon får vara med och bestämma lite..

inget direkt tips men hoppas det löser sig för er snart! :)
Tack för svar :) Jag tror du har rätt i att det är en fas! Det har nog varit såhär et par månader. Ganska länge. Du har nog rätt i att hon kan gå lite mer själv, men trött blir hon inte, hon är rätt energisk, möjligen mammig och då vill hon ju vara i famnen.
Men hur gör jag inne då? Det är så behändigt att ha henne där bak om hon är mammig när jag gör mat eller grejar hemma.
Får kanske försöka prata med henne.. :hmm:
mammatillE skrev:Tack för svar :) Jag tror du har rätt i att det är en fas! Det har nog varit såhär et par månader. Ganska länge. Du har nog rätt i att hon kan gå lite mer själv, men trött blir hon inte, hon är rätt energisk, möjligen mammig och då vill hon ju vara i famnen.
Men hur gör jag inne då? Det är så behändigt att ha henne där bak om hon är mammig när jag gör mat eller grejar hemma.
Får kanske försöka prata med henne.. :hmm:
:fnissa:

önskar dig lycka till, hoppas det löser sig snart!
J återger gärna tidigare konversationer - för att fundera över dem eller så. Så här lät det i morse: Mamma säger jag ska sitta på ryggen, men jag vill sitta på magen. Mamma säger nej, jag säger jo, mamma säger nej, jag säger jo. Mamma säger oki då Men ofta vill hon inte sitta alls.

Vi har det med andra ord likadant här. Jag tror faktist inte att det bara är en fas som kommer att gå över. Hon vill inte bli buren lika mycket längre, kan hon inte vara med och laga mat, diska och städa? Kan ni låta henne gå mer själv ute och ha med en sele/sjal? Jag vet, det är inte jättepraktiskt med all snö nu. Men man kan ju ha med en pulka.
Nina & lilla J skrev:J återger gärna tidigare konversationer - för att fundera över dem eller så. Så här lät det i morse: Mamma säger jag ska sitta på ryggen, men jag vill sitta på magen. Mamma säger nej, jag säger jo, mamma säger nej, jag säger jo. Mamma säger oki då Men ofta vill hon inte sitta alls.

Vi har det med andra ord likadant här. Jag tror faktist inte att det bara är en fas som kommer att gå över. Hon vill inte bli buren lika mycket längre, kan hon inte vara med och laga mat, diska och städa? Kan ni låta henne gå mer själv ute och ha med en sele/sjal? Jag vet, det är inte jättepraktiskt med all snö nu. Men man kan ju ha med en pulka.
Söta J :loving:
Nej jag börjar också undra om det är en fas eller om det kommer vara såhär nu.. Alltså hon vill jättegärna bli buren mycket men på magen, gärna ammandes :roll: Sen förstås är det ibland jag som vill ha henne där. Hon hjälper till med dammsugaren och sånt förstås men i de icke barnsäkrade rummen är det inte lätt att få nåt gjort med henne i lösvikt. Eller när man ska flytta saker mellan en massa rum..
Ute borde man nog bli bättre på att låta henne gå i mån av det och ha med en tom sjal/sele.
Vår tvååring satt då aldrig på ryggen vid tex. matlagning, hon stod på en stol bredvid och "hjälpte till".

Enda gången jag propsar på att bära i bärverktyg är när vi är ute och hon är för trött för att gå själv, eftersom jag inte orkar bära särskilt långt i famnen. Då händer det att jag mutar, tex. med något ätbart tex. klementinklyftor som jag langar bak en i taget, alternativt mutar jag med något kul vi ska göra när vi kommer hem eller fram. Ibland kan det bli roligare att åka på ryggen om man leker häst och gallopperar samtidigt, låter iihhh och helt låtsas rymma/skena ibland så att barnet får skälla lite på hästen och tala om var vi ska gå egentligen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?