Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av litensoetis
kronärtskocka skrev:
litensoetis skrev:hm.. som många är inne på här, hur gör man när man kommer inomhus eller går på mark där det plötsligt inte är is/snö? vi bor ju i stan så på de flesta trottoarer är det ju skottat, saltat men samtidigt lite halvisigt, så på vissa ställen är man i stort behov av broddar medans faktiskt på de flesta så är det barmark. hur gör man då? :hmm: går väl inte att gå rundor på broddarna hela tiden, känns som att då har man ju inte speciellt bra grepp på barmarken liksom..

:hmm:
Jag har mina på hela tiden, på barmark ute klapprar det lite om en, men greppet på asfalt är ok. Man vänjer sig vid att bli någon millimeter längre och klappra. Känns tryggare än att gå utan och riskera att halka när väl isfläckarna kommer :tumup:

hahaha, dagens bästa ord! lät så himla roligt i mitt huvud när jag läste det. :lol:
ja det kanske är bäst att köra med broddar ändå.. dom är ju inte så dyra så jag kan ju prova iaf! hm.. undra om de inte slits ner snabbt på barmarken. äh, jag får prova helt enkelt! :tumup:
Av p_sarah
litensoetis skrev:hm.. som många är inne på här, hur gör man när man kommer inomhus eller går på mark där det plötsligt inte är is/snö? vi bor ju i stan så på de flesta trottoarer är det ju skottat, saltat men samtidigt lite halvisigt, så på vissa ställen är man i stort behov av broddar medans faktiskt på de flesta så är det barmark. hur gör man då? :hmm: går väl inte att gå rundor på broddarna hela tiden, känns som att då har man ju inte speciellt bra grepp på barmarken liksom..

Återigen rekommenderar jag icebug-skor. Nemas problemas med asfalt och jag gå r även på stengolv inne i butiker, fast försiktigare (mest för golvens skull). Det är inte alls sådär riviga dubbar som broddar har.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Var på stadium igår och provade broddar, såna vanliga med svart gumma man drar på. Funkade inte alls med mina skor! :/ De slöt liksom inte tätt runt skorna, var för breda liksom, och då har jag Dr. Martens, inte direkt världens minsta skor. Kändes dessutom som att den lilla klacken som fanns på skorna gjorde det hela svajigt, att broddarna inte satt slätt mot sulan under. Har alla andra helt breda och släta skor eller har jag helt enkelt provat fel broddar? Någon annan som haft broddar med Dr. Martens?

Funderar annars på att köpa såna dubbar man skruvar i, men hade hellre velat prova vanliga avtagbara först.
Av litensoetis
p_sarah skrev:

Återigen rekommenderar jag icebug-skor. Nemas problemas med asfalt och jag gå r även på stengolv inne i butiker, fast försiktigare (mest för golvens skull). Det är inte alls sådär riviga dubbar som broddar har.
fast jag vill ju kunna använda mina egna skor.. :) men tack för tipset!
Av litensoetis
Ketronya skrev:Var på stadium igår och provade broddar, såna vanliga med svart gumma man drar på. Funkade inte alls med mina skor! :/ De slöt liksom inte tätt runt skorna, var för breda liksom, och då har jag Dr. Martens, inte direkt världens minsta skor. Kändes dessutom som att den lilla klacken som fanns på skorna gjorde det hela svajigt, att broddarna inte satt slätt mot sulan under. Har alla andra helt breda och släta skor eller har jag helt enkelt provat fel broddar? Någon annan som haft broddar med Dr. Martens?

Funderar annars på att köpa såna dubbar man skruvar i, men hade hellre velat prova vanliga avtagbara först.
ska man behöva prova broddarna nu också, vad jobbigt det blev. trodde såna passade alla skor!
Av p_sarah
litensoetis skrev:
p_sarah skrev:

Då ska jag inte tjata på dig mer ;)

Men för någon annan som undrar så :) Och var försiktiga om ni bär barn med vanliga broddar i trapphus etc!! Jag testade en gång men aldrig mer, för osäkert! :notworking:
Användarens profilbild
Av theos
p_sarah skrev:
litensoetis skrev:
p_sarah skrev:

Då ska jag inte tjata på dig mer ;)

Men för någon annan som undrar så :) Och var försiktiga om ni bär barn med vanliga broddar i trapphus etc!! Jag testade en gång men aldrig mer, för osäkert! :notworking:
Lägger på minnet! På med broddarna utomhus alltså.. :notes: :notes:
Av alta
Jag funderar på ett par icebug-skor
... men misstänker att man kanske inte borde gå med dem på plastmattan i trapphuset?
Användarens profilbild
Av Cillan
Får nog bli clas olsson, julas eller biltemas. Någon som provat alla tre och kan utvärdera?

Icebug såg ju jättefina ut men jag har precis köpt ett par ecco vinterskor. Måste alltid prova skor innan köp.

Synd att många upplevt Yaktrax svåra att gå med för de såg bra ut.
Av p_sarah
alta skrev:Jag funderar på ett par icebug-skor
... men misstänker att man kanske inte borde gå med dem på plastmattan i trapphuset?

De är mycket snällare än vanliga broddar (och jag går med dem på plaatgolv fast jag inte borde, ex i bussar :oops: ) men de kan nog göra skada.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Efter att ha varit ute gått några dagar nu utan broddar börjar jag fundera på om jag ens kommer att behöva broddar faktiskt. Det är så välsaltat och plogat här inne i stan så det känns knappt lönt liksom? :hmm:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?