Löpare har många gånger ett par extra skor de har satt broddar i, så det ska funka med vanliga skor med viss tjocklek.
Jag har broddar man drar över sina vanliga skor, mina är från intersport för typ 200kr, apoteket och stadium har liknande modeller, de liknar traderamodellen ovan fast mina har fyra röda dubbar fram och två gröna under hälen. Extra dubbar medföljer så man kan byta ut. Jag håller med om att det är viktigt med dubb både fram och bak, annars är det svårt att ta stöd med hela foten. Sedan blir det grymt halt i vårt trapphus och lite läskigt när man går genom köpcentrum. Jag klarar dock inte av att dra av dem bara för att jag ska in på ica eller så, då får det klappra om mig som en gammal tant helt enkelt

. Mina sitter tajt om vandringsskorna jag har under vintern, så att vingla på ett ben med barnet på magen och samtidigt ta av broddarna, nej det går inte. det vore osäkert om något

.
Sedan har behovet varit skiftande. Hade dem på jämt för två vintrar sedan. Förra vintern var jag inne på att investera i ett par skor med dubbar typ icebug eller liknande, eftersom lillasyster var nyfödd och bars jämt då. Men, förra vintern var det bara någon enstaka dag med halka här, så då var det inga problem att sätta på broddar.
Lever med två ljuvliga ungar som en gång i tiden var små sjalbarn.