Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Cärlek
Oj oj, nu har beställt en sköldpadda men sitter också med mönster för att sy en egen weeeee :D
Känns galet men kul, jag som aldrig syr :hmm:
Av ylvast
Jag har köpt tyg för att sy min andra MT. Ska försöka mig på lite nya grejer med den här, det kan bli spännande. Jag är också totalt kass på att sy, men jag bär dagligen i MT nummer 1, så det går!
Av Cärlek
Härlig pepp :D tack tack!
Vad duktigt!
Vilket tyg använder du? Jag läste att ikeas Lenda var bra så köpte det. Tyvärr var det röda slut, vitt är opraktiskt så det var bara att det beigegråa. Inte vidare vackert i mitt tycke men för en prova-sy-meitai duger det gott :)
Av litensoetis
jag tror att jag använde "ditte" i svart och "gunilla", det orangea med fåglar och träd på. plus filt mellan lagerna och som vaddering runt höft och axlar. tror hela meitaien gick på ca 40kr när den var färdig, om man räknar bort de typ 8 timmarna det tog att sy den ;)

lycka till!
Av Cärlek
Jag tänkte sy efter k-mark-t.blogspot.se mönster. Hittade länk dit här på sb. I samma tråd står det att man ska använda ett tyg som är elastiskt på diagonalen och det verkar ju vettigt

Vilket mönster använder ni två?
Är 'Ditte' och 'Gunilla det med? 40 kr var himla billigt! Mot runt tusingen för en köpt...hihi

Indisk bomull låter vackert Ylvast :) Vad gör det tyget speciellt tro?
Fint att veta att Lenda går bra!
Av ylvast
Jag tror att indisk bomull bara är ett sätt att beskriva hur tyget är vävt...? Jag tror att Lenda också räknas till den kategorin, även om jag inte är helt säker.

Jag gjorde också efter k-märkts mönster, men la till en huva och stoppning i midjan och under barnets ben. Jag använde mig att Ikeas billigaste fleecefilt som stoppning, 10 spänn kostar den. Under hennes ben tog jag till rejält, jag tycker att benhålsstoppningen ofta är alldeles för snålt tilltagen på köpesgrejer. Så det är fyra lager fleece i en ruta på 15x10 cm på varje sida. Jag vek också banden dubbelt och det blev superbra, synd bara att jag kom på det efter att jag klippt ut bitarna, så banden blev i smalaste laget (ca 16 cm på bredaste stället). Här kan du se min MT:

http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=14&t=213350
Av litensoetis
Cärlek skrev:Jag tänkte sy efter k-mark-t.blogspot.se mönster. Hittade länk dit här på sb. I samma tråd står det att man ska använda ett tyg som är elastiskt på diagonalen och det verkar ju vettigt

Vilket mönster använder ni två?

Är 'Ditte' och 'Gunilla det med? 40 kr var himla billigt! Mot runt tusingen för en köpt...hihi

Indisk bomull låter vackert Ylvast :) Vad gör det tyget speciellt tro?
Fint att veta att Lenda går bra!
vet i sören om det var elastiskt, tror inte det. gick bra ändå! använde också ikeas 10kronorsfilt :tumup:

jag körde frihandsmönster, gjorde den rätt stor. hm.. 40X45cm kanske? det lät stort iofs.. hm.. har slarvat bort måttbandet. gjorde den lite större än vad de flesta mönsterna visar iaf. jag gjorde utan utbredbara band, bara raka ca 10cm breda. använt den mycket, min bebis är rätt stor och det är först nu när han väger över 10kg( :lol: ) som jag inte orkar bära honom i den mer. med utbredbara band hade det gått, men med raka blir det för tungt för axlarna. så det kan vara värt att fundera på, hur länge du vill kunna använda den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?