Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
Fryle skrev:Jag kan förresten berätta (för att illustrera byxans elasticitet) att de passar mig fint. De sitter lika fint på maken som är 25 cm längre och 25 kilo tyngre. Dock fick jag inte lägga en livebild på honom här. :wink:
Jättefina brallor, jag hade verkligen gärna sett livebild. Jag hade för övrigt inte ens fått på min man ett par stickade ullbrallor.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Mikaela
Nu måste jag bara skriva i den här tråden, jag har smygläst den från början :oops:

Jag ska verkligen inte ge mig på att sticka ett par sådana byxor. Stickade ett par monsterbyxor till L i vintras, våras och somras, mmm, det tog typ 8 månader...

Men väldigt fina blev de och det är jättekul att se att det är så många som stickar! Det som gjorde att jag var tvungen att skriva är att jag äntligen lyckats förstå vad kal betydde. Först trodde jag att det var felskrivet, sen insåg jag att det betydde något, men hade ingen aning om vad... Och NU förstår jag! :lol: Lycka till med fortsättningen!
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
glis skrev:
Fryle skrev:Jag kan förresten berätta (för att illustrera byxans elasticitet) att de passar mig fint. De sitter lika fint på maken som är 25 cm längre och 25 kilo tyngre. Dock fick jag inte lägga en livebild på honom här. :wink:
Jättefina brallor, jag hade verkligen gärna sett livebild. Jag hade för övrigt inte ens fått på min man ett par stickade ullbrallor.
:iagree:
Min man har tittat och känt lystet på dem under hela processen, skulle nog glatt kunna använda dem, helst under andra byxor. Men som sagt, någon bild får ni tyvärr inte se. :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
Mikaela skrev: Det som gjorde att jag var tvungen att skriva är att jag äntligen lyckats förstå vad kal betydde. Först trodde jag att det var felskrivet, sen insåg jag att det betydde något, men hade ingen aning om vad... Och NU förstår jag! :lol: Lycka till med fortsättningen!
En KALsong-tråd helt enkelt! :D
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
Mikaela skrev: Det som gjorde att jag var tvungen att skriva är att jag äntligen lyckats förstå vad kal betydde. Först trodde jag att det var felskrivet, sen insåg jag att det betydde något, men hade ingen aning om vad... Och NU förstår jag! :lol: Lycka till med fortsättningen!
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
Fryle skrev:
:Hahaa:
:lol: :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Fryle! Supersnygga! :vågen: :app:

Jag behöver också ullbyxor. Det kanske får bli ett projekt till nästa eller nästnästa vinter. 8)
Användarens profilbild
Av melon
Dorotea skrev:Okej, då har jag satt igång. Den här gången känns det helrätt, ull är bäst :vågen:
Bild

Frågan är om det är för mycket att öka vart 4:e varv :hmm: Vad tror ni? Fryle och Melon, hur har ni gjort med intagningar?
Jag måste nog räkna lite på saken.
Ja vart fjärde varv låter ofta. Enligt mitt mönster ska jag minska totalt 16 maskor på varje ben och det har blivit lagom. Jag har minskat två maskor i varje mörkblå rand och det blir ungefär var sjunde centimeter.

Väldigt snygga färger Dorotea!
Användarens profilbild
Av Fryle
Mina är ju då lite mystiska i storleken, men jag minskade två maskor vart femte varv på varje ben.
Användarens profilbild
Av melon
Dorotea skrev:
melon skrev: Ja vart fjärde varv låter ofta. Enligt mitt mönster ska jag minska totalt 16 maskor på varje ben och det har blivit lagom. Jag har minskat två maskor i varje mörkblå rand och det blir ungefär var sjunde centimeter.

Väldigt snygga färger Dorotea!
Jag utgick ifrån mina långstrumpor som jag stickat tidigare och där är det intagningar på vart fjärde varv och det ser helt OK ut :hmm:
Knepigt. *tar fram miniräknaren*
Då stämmer det säkert. Dina ser ut att sitta lite tajtare runt anklarna än mina gör så det är nog så att mitt mönster är annorlunda.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?