Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Hur är deras vävda? Tjocka/tunna? Svåra/lätta att knyta?

Har lånat en acs. Den 4 meter men jag kan oftast inte knyta dubbelknut. Vet inte om jag gör fel. Jag tycker den är ganska grov i väven. Är alla vävda sådana? Hur är lenny lamb i förhållande till den? Vilken längd ska man ha? Jag är 156 och väger 55.
Av mly
Jag hade en Lenny som första vävda sjal, underbar tyckte jag. Nu har jag bara burit i den och en didymos så jag har inte jätte mycket att jämföra med, men jag gillade absolut lennyn bäst.

Didyn va grövre än Lennyn upplevde jag det som, å min va så fin (saknar den inte alls :roll: )
Användarens profilbild
Av Ankhiana
Nu har jag en Lennylamb i bambu så det är väl lite annorlunda kanske men det är en av favortisjalarna i jämförelse med många andra sjalar. Den slår Ellevill Zara, Didymos och Amazonas Carry Sling. Den enda som är snäppet bättre är väl en linnesjal av didymos som jag har. :)

Min är både gosig och sval. Lagom tjock, skulle vilja säga att Zara och Didymos är grövre i tyget och därför är varmare.
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag hade tänkt den vanliga. Undrar hur stor skillnad det är mellan den och bambu.
Användarens profilbild
Av Cillan
Min trikå är 5 m och den kan jag knyta runt mig flera varv efter jag knytit själva bärandet. ACSen jag lånat är 4 och den kan jag bara knyta en enkel knut med. Lenny lambs hemsida säger att jag ska ha en M till min längd och vikt. M är 4,6 och L är 5,2. Vill ju inte att det ska vara krångligt att knyta den heller.
Av mly
Jag är 173cm och väger 52 kg ungefär, jag klarar mig med en 4,7. Jag kan inte knyta fram utan knuten hamnar bak med det tyckte jag va helt okej.
Användarens profilbild
Av Cillan
mly skrev:Jag är 173cm och väger 52 kg ungefär, jag klarar mig med en 4,7. Jag kan inte knyta fram utan knuten hamnar bak med det tyckte jag va helt okej.
Funkar FCC och FWCC med den längden på dig?
Av mly
Cillan skrev:
mly skrev:Jag är 173cm och väger 52 kg ungefär, jag klarar mig med en 4,7. Jag kan inte knyta fram utan knuten hamnar bak med det tyckte jag va helt okej.
Nu får du förklara för mig.
Användarens profilbild
Av Cillan
mly skrev:
Cillan skrev:
Nu får du förklara för mig.
Kan nog inte förklara så bra, kolla filmen http://www.youtube.com/watch?v=ot7XYLiK ... re=g-all-u fast jag tror inte man måste vika.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Cillan skrev:
FCC=dubbelt kryss, FWCC=omslutet kryss, du klarar dig med en 4,7 för båda. Eftersom du är tunn kan du säkert knyta en omslutet kryss med en kortare sjal (4,2) också för den delen, men då får du inte så mycket svans på sjalen.
Av mly
kronärtskocka skrev:
Cillan skrev:
FCC=dubbelt kryss, FWCC=omslutet kryss, du klarar dig med en 4,7 för båda. Eftersom du är tunn kan du säkert knyta en omslutet kryss med en kortare sjal (4,2) också för den delen, men då får du inte så mycket svans på sjalen.
Tror absolut att jag kunde göra bägge knytningarna med den längden.
Användarens profilbild
Av Cillan
kronärtskocka skrev:
Cillan skrev:
ACSen är precis 4 och den kan jag bara knyta en enkelknut med och då är han ju fortfarande liten och tar inte så stor plats i sjalen men jag är inte helt säker på att knyta med vävd så det går kanske att dra åt mer men jag får bara enkelknut som jag gör nu.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Då satsar du på en M 4,7 som du var inne på! Då vet du att den verkligen räcker och du kan göra knytningar som kräver längre framöver också :tumup:
Användarens profilbild
Av Cillan
kronärtskocka skrev:Då satsar du på en M 4,7 som du var inne på! Då vet du att den verkligen räcker och du kan göra knytningar som kräver längre framöver också :tumup:
Kommer den att räcka då?

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?