Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lojse
writeaboutlove skrev:
corona skrev:Dottern önskar sig ett Hello-Kitty-gosedjur i julklapp...

Bild

Jag vet! Den är inte alls lik Hello Kitty :lol:
Men ganska söt ändå :loving:
jättefin :loving:
en hello kitty mus juhe!! :D :tumup:
Användarens profilbild
Av Evasleva
filijox skrev:Tassar och ser vad (om) det blir. Man kan ju alltid hoppas och det är väl tanken som räknas? Barnen önskar sig svärd i paljettyg som vi såg i en leksaksaffär. Glad i hågen tyckte jag att man måste ju kunna göra såna själv! Ehm jovisst, men hur? :hmm: Jag köpte för länge sen en materialsats att sy docka av, den finns ju fortfarande kvar att sy av då. Vetevärmare vill jag göra, men har glömt bort, vilken slags vete ska man använda?
Vi köpte en 25kg säck med fodervete på granngården. Billigt! Bara man har plats att förvara den stora säcken nån stans. ;)
Användarens profilbild
Av filijox
corona skrev:
Lojse skrev:
en hello kitty mus juhe!! :D :tumup:
Jamen det är det ju :vågen:
Miffy! :tumup:
För Malva är de samma, eller iaf lika "bra". Den är jättefin och jag vågar inte visa bilden här hemma för jag vet redan vad reaktionen blir! :wink:
Användarens profilbild
Av filijox
Evasleva skrev:
filijox skrev:Tassar och ser vad (om) det blir. Man kan ju alltid hoppas och det är väl tanken som räknas? Barnen önskar sig svärd i paljettyg som vi såg i en leksaksaffär. Glad i hågen tyckte jag att man måste ju kunna göra såna själv! Ehm jovisst, men hur? :hmm: Jag köpte för länge sen en materialsats att sy docka av, den finns ju fortfarande kvar att sy av då. Vetevärmare vill jag göra, men har glömt bort, vilken slags vete ska man använda?
Vi köpte en 25kg säck med fodervete på granngården. Billigt! Bara man har plats att förvara den stora säcken nån stans. ;)
Ja, oj! Det måste räcka till väldigt många vetekuddar iaf! :tumup:
Användarens profilbild
Av Evasleva
filijox skrev:
Evasleva skrev:
Ja, det gör det verkligen! och sen bakar maken bröd med det i också. Och dottern knaprar i sig det som godis när hon kommer åt, haha.

Jag håller på att sy "vingar" till min dotter i julklapp. Typ såna här http://pinterest.com/pin/107453141080817846/
Jag tänkte sy lite utklädningskläder till henne. Jag tror det blir en mantel och en krona också om jag hinner.
Användarens profilbild
Av hörnsten
Var det några som pysslade tändstickskalender? Vad ska ni stoppa där i?
Någon annan som har bra tips på pyttesmå grejer som passar 3-5 åringar? :D
Användarens profilbild
Av Evasleva
hörnsten skrev:Var det några som pysslade tändstickskalender? Vad ska ni stoppa där i?
Någon annan som har bra tips på pyttesmå grejer som passar 3-5 åringar? :D
Jag har inga bra tips på små saker men lådorna skulle också kunna innehålla en lapp med en aktivitet på som tex baka pepparkakor, göra julkort att skicka, gå på café, se en julfilm, hugga/köpa gran med mera.
Av gnurf
någon som tips på vart jag kan få tag på fint papper till tändstickskalendern i början av tråden. Det behöver inte vara samma papper utan något snyggt juligt papper.
Användarens profilbild
Av yonohanna
gnurf skrev:någon som tips på vart jag kan få tag på fint papper till tändstickskalendern i början av tråden. Det behöver inte vara samma papper utan något snyggt juligt papper.
Det finns i pysselaffärer! Tex så finns det en bra på Överb borta vid Body Shop :)
Användarens profilbild
Av verre
Jag tänkte nog ta vanligt jul klapps inslagnings papper. Men det kanske inte blir styft nog. Hmm kanske behövs kartong aktigt.
Av gnurf
verre skrev:Jag tänkte nog ta vanligt jul klapps inslagnings papper. Men det kanske inte blir styft nog. Hmm kanske behövs kartong aktigt.
Jag har klipp ut kartongbitar i rätt stl som jag tänker slå in i papper. Men julklappspapper känns del lite glansigt, och sedan är det så tunt. Jag vill ju kunna använda kalendern även nästa år.
Av Smultronbarn
Evasleva skrev:
filijox skrev:
Evasleva skrev:
Ja, det gör det verkligen! och sen bakar maken bröd med det i också. Och dottern knaprar i sig det som godis när hon kommer åt, haha.

Jag håller på att sy "vingar" till min dotter i julklapp. Typ såna här http://pinterest.com/pin/107453141080817846/
Jag tänkte sy lite utklädningskläder till henne. Jag tror det blir en mantel och en krona också om jag hinner.
Jag har för mig att man kan köpa vanligt matvete i affären också? Sen kan man blanda i lite torkad lavendel bland veten också, det luktar gott och aromen verkar avslappnande. :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
Smultronbarn skrev:
Evasleva skrev:
filijox skrev:
Evasleva skrev:

Jag har för mig att man kan köpa vanligt matvete i affären också? Sen kan man blanda i lite torkad lavendel bland veten också, det luktar gott och aromen verkar avslappnande. :tumup:
men det är väldig skillnad på kilopriset...

Man kan göra underlägg för grytor också, och ha in lite olika bitar av julkryddor, typ kanelstång, hela nejlikor och kardemummakärnor blandat med vetet. Då doftar det jul när man ställer på en varm gryta....
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?