- lör nov 03, 2012 12:33
Jag frihandsstickar storlek L eller nått och har samlat ihop cirka 600 g restgarner till stickor 5. Av dem som har banderoll kvar uppger den ena 95 m/40 g, den andra 67 m/50 g. De andra känns något tunnare och har förmodligen fler meter per gram. (Nej, jag är inte så känslig över att garnen är olika tjocka.) Om garnet inte räcker letar jag upp mer att fortsätta benen med.
CrazyMagpie skrev:Alltså... jag hade ju helt räknat bort tanken på att ens försöka sticka ett par byxor till mig själv, men så blir det ju kallare och kallare och jag känner hur det nog ändå vore rätt schyst att ha ett par ullbrallor jag med...Självklart behöver du ett par yllebyxor i viner. Välkommen att knitalonga med oss!![]()
Hur mkt garn räknar ni går åt till era? (gärna specifiserat med ca storlek på både er och stickorna så förstår jag bättre)
Funderar på om det skulle kunna vara ngt för mig att ge mig på ändå?

Jag frihandsstickar storlek L eller nått och har samlat ihop cirka 600 g restgarner till stickor 5. Av dem som har banderoll kvar uppger den ena 95 m/40 g, den andra 67 m/50 g. De andra känns något tunnare och har förmodligen fler meter per gram. (Nej, jag är inte så känslig över att garnen är olika tjocka.) Om garnet inte räcker letar jag upp mer att fortsätta benen med.
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)