Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
CrazyMagpie skrev:Alltså... jag hade ju helt räknat bort tanken på att ens försöka sticka ett par byxor till mig själv, men så blir det ju kallare och kallare och jag känner hur det nog ändå vore rätt schyst att ha ett par ullbrallor jag med... :roll:

Hur mkt garn räknar ni går åt till era? (gärna specifiserat med ca storlek på både er och stickorna så förstår jag bättre ;) )

Funderar på om det skulle kunna vara ngt för mig att ge mig på ändå? :hmm:
Självklart behöver du ett par yllebyxor i viner. Välkommen att knitalonga med oss! :vågen:
Jag frihandsstickar storlek L eller nått och har samlat ihop cirka 600 g restgarner till stickor 5. Av dem som har banderoll kvar uppger den ena 95 m/40 g, den andra 67 m/50 g. De andra känns något tunnare och har förmodligen fler meter per gram. (Nej, jag är inte så känslig över att garnen är olika tjocka.) Om garnet inte räcker letar jag upp mer att fortsätta benen med.
Av honungsmarmelad
Ingen aning om hur mycket garn det kommer gå åt, jag har köpt 6 nystan och köper mer allteftersom. Har börjat i två rosa nyanser men kanske ändrar mig på vägen och gör multifärgat. Inget skoj garn som andra i tråden, utan är lite på en budget så har köpt vanligt raggsocksgarn. Stickar på #3.5 och 4.
Användarens profilbild
Av melon
Jag stickar på stickor 3.0 mm och har ca 1500 meter garn, 300 gram. Efter väldigt ovetenskapliga undersökningar gjorda på liknande projekts garnåtgång på ravelry har jag gissar att mitt garn kommer räcka.
Av mly
mammatillE skrev:Åh jag blir så avundsjuk! OM jag kunde sticka skulle jag lätt göra ullbyxor till mig :loving:
Du får komma hit så kan jag lära dig.

Själv har jag strandat lite. Började med en kofta och håller på att sticka färdigt ett par strumpor till K, kände att jag behövde variera lite.

Jag tror att jag hittade ca 350gr garn stickar på 2,5 babyull. Jag är en XS med långa ben och känner mig lite osäker på om garnet kommer att räcka, jag har inte heller något lyxigt garn utan babyull köpt på europris för några år sedan.
Användarens profilbild
Av Fryle
Något lyxgarn har inte jag heller, utan blandade rester ur skåpet. På det ena står det "Dale 100 år 1879-1979" :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Alltså, sissådär ett halvkilo garn ungefär, beroende på tjocklek då, iofs, det är ju faktiskt inte såååå mycket ändå.... 8)

Jag håller på med en tröja just nu som jag absolut vill bli klar med så att hinna med i knitalongen här tror jag att jag räknar bort - men tanken på att sticka ett par ullbrallor räknar jag definitivt inte bort! :tumup:
Användarens profilbild
Av Grönöga
CrazyMagpie skrev:Alltså, sissådär ett halvkilo garn ungefär, beroende på tjocklek då, iofs, det är ju faktiskt inte såååå mycket ändå.... 8)

Jag håller på med en tröja just nu som jag absolut vill bli klar med så att hinna med i knitalongen här tror jag att jag räknar bort - men tanken på att sticka ett par ullbrallor räknar jag definitivt inte bort! :tumup:
Vi får köra en knitalong till sen! :tumup: där alla som redan stickat färdigt får hjälpa och stötta.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Grönöga skrev:
CrazyMagpie skrev:Alltså, sissådär ett halvkilo garn ungefär, beroende på tjocklek då, iofs, det är ju faktiskt inte såååå mycket ändå.... 8)

Vi får köra en knitalong till sen! :tumup: där alla som redan stickat färdigt får hjälpa och stötta.
Låter som en plan! :tumup:

(och då hinner vi sno åt oss lite tips längs vägen, typ är det bäst att börja uppfrån eller nedifrån etc. 8) )

Cyclotella - :app:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?