Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Vad ska man ha för bärdon? Och kläder på sig själv?

Idag provade jag ringsjal utanpå min tjocka vinterjacka. Funkade inte bra..Svårt att få i Henne och tungt att bära när hon hamnar så långt ifrån. Annars var det ju smidigt att ha den som halsduk när hon gick.

Jag är på gång att köpa ny vinterjacka. Tips kring det? Lång tunn och ohalkig?
Andra tips?
Jag tycker att sele på rygg funkar rätt bra ändå, och det känns nästan som att det avlastar bättre när jag har en tjock jacka mellan. Jag har både bärjacka och bärskydd men inte förstått riktigt hur jag ska få till det på ryggen än.
Jag kör också med sele på ryggen, lossar lite på spännena innan jag sätter upp honom och drar åt sen. Tycker det funkar bäst med en obylsig (heter det så?) jacka som sitter någorlunda tajt så den inte åker upp och trasslar ihop sig i barn och sele och allt. Bärjacka är smidigt om han sover eller ändå inte kan få komma ner men när han vill ner och leka eller gå själv får han åka utanpå jackan istället.
Jag tycker faktiskt att ringsjal är det som funkar bäst om barnet har overall och jag tjock vinterjacka, för det är så svårt att få honom i bra grodposition på ryggen då. Men so sagt, man får spänna åt ordentligt. Och helt optimalt är det inte, jag tar gärna emot andra tips :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?