Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av HKarin
Är en novis, som man ser på min status och funderar lite :hmm:
Hur länge kan man ha en liten bebis, (min är 3 månader) i sjalen åt gången? Finns det några riktlinjer, eller är gnäll riktlinjen man lyssnar på?
Jag har gått på gnäll/dags för potta. Längsta jag bar i tremånadsåldern i ett svep var ca 6 timmar :siishah: (hon somnade och sov sig igenom två pendelsträckor på ca en timme vardera + sjalbarnsträff på 3-4 timmar ). Hon vaknade och visdte inte att vi varit iväg ens :lol: Det var vanligt med bärpass på 3-4 timmar då.

Nu vid tio mån blir det kortare för hon sover aldrig lika länge på dan. Det kan bli en eller ett par timmar bärande åt gången och kanske två gånger om dan, plus kortare bärstunder, ex i ringsjal hemma när något behöver fixas och hon inte är nöjd med att sitta och leka eller äta.
Lyssna på gnället!
Annars kan man ha dem där för evigt typ :lol:
Med korta kisspauser har jag bebis i sjalen hela dagen :tumup:
Fram vid amning och bak vaken/sovande.
Dock gnälls det tröttsång innan hon somnar på ryggen ungefär hälften av gångerna. Men det hör jag skillnad på som tur är.
Här brukar det åxå gnällas lite innan han somnar in, och helst ska mamman promenera ganska raskt vid insomningen, så det gungar rejält, då somnar lillprinsen som bäst :heart:
Ibland kan det äv. Krävas lite bestämt ' rump daskande' :mrgreen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?