Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

AislinCarys skrev:Tack för alla härliga bilder!

Jag ha skrivit en text till, men ville fråga er alla som också burit/bär äldre barn:

Tycker du att det gör ont någonstans att bära?
Vad tycker du är fördelarna med att bära ett äldre barn?

(så nä, jag kommer inte ta med någons exakta svar, jag tänkte bara att det vore bra att ha lite bredare underlag, typ "Många av oss som bär större barn tycker att...". Jag vet att jag inte nödvändigtvis är representativ. Jag får inte ont i ryggen, men väl i höfterna - med brant uppförsbacke hela vägen hem - och jag föredrar att bära på magen, mycket bekvämare.)
Jag kan tycka att det blir tungt i knäna men det är också allt. Och jag har väldigt lätt för att få spänningshuvudvärk om jag bär min stora framförallt och inte har nog med kläder på axlarna så att jag blir nedkyld, har inte samma problem med den lilla.
Jag tycker att en fördel med att bära är att barnet gå mer själv. Det tror jag är bra för barnet.
Sen är det ju så mysigt!
En annan skön sak är att det är lättare att följa med barnet dit den vill gå, över stock och sen och mellan träd osv, om man slipper släpa på en tom vagn. Det blir lättare att bejaka barnets upptäckarlust.

Jag kan få ont både i ryggen och höfterna men jag ammar och samsover också fortfarande och det är inte det bästa för ryggen det heller... :shifty:
JAg har en lite galen bild där jag är höggravid men bär stora tjejen som är nästan tre år. Hon bärs på magen i en trikå. Eller bär och bär, hon sitter väl på min mage :wink: Sen har jag när hon sitter på ryggen i bärjacka med överkroppen urkrånglad i minusgrader som jag gärna "lånar ut"
Emma_oh skrev:
thanisa skrev: Bild
5 eller 6-åring på ryggen och en ettåring på magen.
Vilken mysig sjal. :loving: Den har jag aldrig sett förut. Vad är det för sjal?
Det är från början en didymos wellen aubergine som bettan som fanns för länge sedan här på sjalbarn färgade med herdins solgula. Jag kallar den för bettan.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?