Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammazenita
Jag har själv modifierat en billig Mei Tai fr Tradera med breda (utbredbara) band.( :vågen: jag kan eg inte sy alls)och Den blev vansinnigt bekväm!! (är mitt bekvämaste bärdon :D ) men när bebisen somnat och därmed blir "slapp och tung "(när jag bär bak) så känns det som den glider ner lite. är detta ett problem med mei tai i allmänhet, eller är det för jag inte har riktigt sjaltyg i banden som det blir såhär tror ni??? är inte mycket den glider men tillräckligt för att det ska bli obekvämt; och man vill ju inte gärna väcka den björn som sover genom att knyta om :wink: ...
det jag eg undrar är om det är värt att investera i en riktig sjalhybrid, eller om det kanske blir likadant i den...
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Nej de är i stort sett stumma, ngt elastiska är de åt ena hållet, har haft tyget till sjal, men är inte riktigt sjaltyg, mer typ Tai silk... Men min vävda sjal är åxå ganska stum (amazonas) inte jättestor skillnad eg men den glider inte på samma sätt...
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Var och drog i dem. De ÄR stumma. Med sjaltyg skulle den kanske blivit perfekt!... Men ORKA sprätta :| ... Och dessutom är sjalar dyra... Kanske blir att beställa en fr sytt och gjort iaf... :love: Men nu har jag precis köpt en manduca åxå( här på sjalbarn :vågen: )...ständigt Denna kosing, som ska räcka till så mycket :whut: ...
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag har en hemsydd MT och har inte upplevt det problemet. Banden heter "Delhi" och är från Ohlssons tyger.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Glider kanske är fel uttryckt, mer som om hela paketet tyngs ner o ' hamnar i knävecken' när han somnat o blivit slapp o tung. Handlar säkert om cm trar men är lixom känslan av det jag menar ( fattar ni nåt?? Är Inge bra på att förklara märker jag)
Kalikå tyg? Fattar inte riktigt... Ska det vara på insidan banden menar du?
Tack !!
Blir alldeles rörd av alla råd och hjälp jag får av er här på forumet! :tackar:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
AislinCarys skrev:Nej, till at byta ut banden mot om de inte fungerar. Göra ny band. Vad du behöver är 4 30 cm breda band, sy ihop två av dem, längs med varje sida (fast jag rekommenderar att du smalnar av banden de sista halvmetern innan du syr, det är rätt lätt, behöver inte alls vara perfekt), vänd ut och in, sy längs utsidan, och stoppa sedan in istället för de band som inte fungerar, sy fast (sy några gånger extra).

Kalikå är jättebilligt, vitt eller svart tyg, och definitivt starkt nog, klädtyger är av så olika tjocklek, svårt att säga säkert med dem, så jag håller mig till kalikå (när jag syr mei taier använder jag fina tyger, vad som helst, även siden, i panel mitt på, och svart kalikå runt omkring).

Aha ok! Ska försöka mej på det! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?