Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Labyrint skrev:
Ketronya skrev:
mammatillE skrev:Problemet med vanliga jackor som bärjacka är ju ffa att man inte kan ryggsjala ute då (om man inte bär ovanpå kläderna då).
Så sant. Men jag kommer inte våga bära på ryggen i vinter ändå pga halkrisken. Vågar knappt bära på magen egentligen, räddharig som jag är. ;)
Broddar är bra :) Personligen tycker jag att det är läskigare att bära på mage än rygg när det är halt.

I vintras hade jag en småful jacka som syddes om till ryggbärjacka. Nu i vinter tror jag att det kommer bli sele utanpå ytterkläderna med ett barn som vill gå en hel del.
Jepp, broddar ska definitivt införskaffas! Jag tänker att det är säkrare att bära på magen trots allt, eftersom man då har händerna att ta emot med, ramlar man baklänges med barnet på ryggen har man ju inget som skyddar...
Användarens profilbild
Av Marina
Ketronya skrev:
Labyrint skrev:
Ketronya skrev:
mammatillE skrev:Problemet med vanliga jackor som bärjacka är ju ffa att man inte kan ryggsjala ute då (om man inte bär ovanpå kläderna då).
Så sant. Men jag kommer inte våga bära på ryggen i vinter ändå pga halkrisken. Vågar knappt bära på magen egentligen, räddharig som jag är. ;)
Broddar är bra :) Personligen tycker jag att det är läskigare att bära på mage än rygg när det är halt.

I vintras hade jag en småful jacka som syddes om till ryggbärjacka. Nu i vinter tror jag att det kommer bli sele utanpå ytterkläderna med ett barn som vill gå en hel del.
Jepp, broddar ska definitivt införskaffas! Jag tänker att det är säkrare att bära på magen trots allt, eftersom man då har händerna att ta emot med, ramlar man baklänges med barnet på ryggen har man ju inget som skyddar...
Du kommer inte att landa platt på rygg, då landar du på sidan eller på rumpan :lol: jag tycker det är klart svårRE med balansen när ma bär på mage, men jag gjorde båda när A var runt året beroende på situation och hur långt vi skulle och så. Första vintern var A pyttebebis så då åkte han ju trikåsjal på magen enbart, men då vägde han ju inte så mycket så då påverkades inte balansen alls tycker jag. När han vägde runt 9-10 kilo blev det knivigare.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Marina skrev:
Ketronya skrev:
Labyrint skrev:
Ketronya skrev:

Du kommer inte att landa platt på rygg, då landar du på sidan eller på rumpan :lol: jag tycker det är klart svårRE med balansen när ma bär på mage, men jag gjorde båda när A var runt året beroende på situation och hur långt vi skulle och så. Första vintern var A pyttebebis så då åkte han ju trikåsjal på magen enbart, men då vägde han ju inte så mycket så då påverkades inte balansen alls tycker jag. När han vägde runt 9-10 kilo blev det knivigare.
Hmm, nu blev jag väldigt tveksam. :roll: Menar du att det nog är säkrare att bära på ryggen? Lillen väger 8 kg redan nu...
Användarens profilbild
Av Marina
Ketronya skrev:
Marina skrev:
Ketronya skrev:
Labyrint skrev:
Ketronya skrev:

Hmm, nu blev jag väldigt tveksam. :roll: Menar du att det nog är säkrare att bära på ryggen? Lillen väger 8 kg redan nu...
När de är större så tycker jag det, oavsett vilket så är det nog vanligast att man ramlar åt sidan. De gånger jag ramlat då jag burit (alla gånger pga min egen klantighet :roll: ) så har jag ramlat åt sidan, tror man instinktivt försöker skydda barnet.

Om du har bra broddar (jag har såna små som sitter på ett gummiband, då hjälper ju gummit också till att få fäste) och går normalt och kanske undviker värsta isgatorna (du kan ju ha gångstavara också om det skulle bli en sån vinter) så tror jag det är lugnt vilket som. Men ta inte för givet att det är "lättare" att gå på halt när du bär på magen. Prova och se vilket du tycker är lättast :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Marina skrev:
Ketronya skrev:
Marina skrev:
Ketronya skrev:
Labyrint skrev:
Ketronya skrev:

När de är större så tycker jag det, oavsett vilket så är det nog vanligast att man ramlar åt sidan. De gånger jag ramlat då jag burit (alla gånger pga min egen klantighet :roll: ) så har jag ramlat åt sidan, tror man instinktivt försöker skydda barnet.

Om du har bra broddar (jag har såna små som sitter på ett gummiband, då hjälper ju gummit också till att få fäste) och går normalt och kanske undviker värsta isgatorna (du kan ju ha gångstavara också om det skulle bli en sån vinter) så tror jag det är lugnt vilket som. Men ta inte för givet att det är "lättare" att gå på halt när du bär på magen. Prova och se vilket du tycker är lättast :tumup:
Okej! Ja, jag får väl prova mig fram, men då är det nog bäst att köpa en bärjacka trots allt! Vad är det för broddar du har?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Dubbelt
Användarens profilbild
Av Ketronya
smurfis skrev:Jag har precis köpt en MAM upgrade, hoppas jag blir nöjd med den. :D :app:
Vad skoj! Den verkar bra, får försöka leta efter en begagnad tror jag! :)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Marina skrev:Har inte en aning om vad de heter men jag köpte dem från babyheaven :)
Tack! Då ska jag kika där!
Användarens profilbild
Av smurfis
Ketronya skrev:
smurfis skrev:Jag har precis köpt en MAM upgrade, hoppas jag blir nöjd med den. :D :app:
Vad skoj! Den verkar bra, får försöka leta efter en begagnad tror jag! :)
Det gjorde jag, men gav upp och köpte en ny. :fnissa: Den verkar jättebra, men har ju varken prövat med riktig bebis, eller utan stor mage, eller i kyla ännu. :lol:
Användarens profilbild
Av Ketronya
mammatillE skrev:Bär du på rygg ser du också vart du går. Bär man på mage skyms ju en del av sikten och det är lättare att missa enstaka isfläckar, stenar, kanter..
Sant... Men fixar man att sätta på sig jackan med barnet bak utan hjälp?
Användarens profilbild
Av smurfis
Ketronya skrev:
mammatillE skrev:Bär du på rygg ser du också vart du går. Bär man på mage skyms ju en del av sikten och det är lättare att missa enstaka isfläckar, stenar, kanter..
Sant... Men fixar man att sätta på sig jackan med barnet bak utan hjälp?
Japp! Iallafall med provdocka. 8)
Användarens profilbild
Av smurfis
Bara man ser till att panelen inte är knölig upptill när man drar på sig jackan över ryggen funkar det fint! Säger jag som ännu inte prövat med bebis som sagt, men med docka. 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?