Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Cärlek
Regnponcho finns bla på edenbaby.se. Webshop eller butik i Mölndal för 590 kr.. Rätt dyrt så jag avvaktar nog och testar olika varianter först. Den är dessutom tillfälligt slut där men borde gå att få tag på på massa andra ställen!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Idag provade jag att bära med min gravidjacka och vi fick plats bra i den! Så om han inte tjockar till sig alltför mycket till vintern kanske det funkar med den. Men jag måste komma på nån bra lösning i nacken hans, man kan ju inte få det helt tätt där med dragkedjan, vill ju inte dra den ända upp riktigt. Idéer?
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Idag provade jag att bära med min gravidjacka och vi fick plats bra i den! Så om han inte tjockar till sig alltför mycket till vintern kanske det funkar med den. Men jag måste komma på nån bra lösning i nacken hans, man kan ju inte få det helt tätt där med dragkedjan, vill ju inte dra den ända upp riktigt. Idéer?
En dubbelfuskpolo stickar du lätt som ingenting! :tumup:

Dvs en fuskpolo med två huvudhål.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Fryle skrev:
Ketronya skrev:Idag provade jag att bära med min gravidjacka och vi fick plats bra i den! Så om han inte tjockar till sig alltför mycket till vintern kanske det funkar med den. Men jag måste komma på nån bra lösning i nacken hans, man kan ju inte få det helt tätt där med dragkedjan, vill ju inte dra den ända upp riktigt. Idéer?
En dubbelfuskpolo stickar du lätt som ingenting! :tumup:

Dvs en fuskpolo med två huvudhål.
Det är ju jättesmart, får nog bege mig in i sticksnacktråden igen och be om lite tips på hur man bäst konstruerar en sådan, det måste ju finnas några som gjort det!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag rätstickade ett stycke på ca 30x50 cm och stickade in en avvikande tråd på två ställen. Sedan drog jag bort tråden och plockade upp maskor där som jag stickade polokragar med. Löjligt enkelt. Säkert kan man göra något med mer finess, men jag behövde få till något snabbt och den har varit jättebra. Jag kan tyvärr inte ge bort eller sälja den eftersom jag brukar visa den som inspiration i föräldragrupper.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Fryle skrev:Jag rätstickade ett stycke på ca 30x50 cm och stickade in en avvikande tråd på två ställen. Sedan drog jag bort tråden och plockade upp maskor där som jag stickade polokragar med. Löjligt enkelt. Säkert kan man göra något med mer finess, men jag behövde få till något snabbt och den har varit jättebra. Jag kan tyvärr inte ge bort eller sälja den eftersom jag brukar visa den som inspiration i föräldragrupper.
Smart! Tack för tipset! :D
Av Heybaby
Jag funderar också på hur jag ska lösa bärandet i vinter. Bor långt norrut vid kusten, så det både blåser, snöar och är många minusgrader. Jag har inte råd med en bärjacka, så ett bärskydd får nog funka. I vintras var barnet så litet att vi klarade oss med en yllekofta från försvaret och en stor jacka utanpå. Men då satt hon ju helt under jackan. Jag tror jag får anlita en händig släkting att sticka en dubbelpolo. :tumup:
Användarens profilbild
Av telistant
Jag hade en lurvfleecejacka m kapuschong (utan bomullsfoder) på bebis. Och två fleecelappar att pilla in i halsöppningen på mej själv. Satte den under sjaltyget. Det räckte bra till min januaribebis.
Användarens profilbild
Av zink
Vid regn körde jag med en stor regnrock, bililga via överskott annars finns de mest i jaktbutiker (man har holkar till då) tylada rockar också?p. Finns budget sådana. Finns nog färgglada rockar också?
Användarens profilbild
Av Ketronya
zink skrev:Vid regn körde jag med en stor regnrock, bililga via överskott annars finns de mest i jaktbutiker (man har holkar till då) tylada rockar också?p. Finns budget sådana. Finns nog färgglada rockar också?
Hmm, vad menar du med holkar? Och vad är tylada? :hmm:
Av Cärlek
Ketronya skrev:
zink skrev:Vid regn körde jag med en stor regnrock, bililga via överskott annars finns de mest i jaktbutiker (man har holkar till då) tylada rockar också?p. Finns budget sådana. Finns nog färgglada rockar också?
Hmm, vad menar du med holkar? Och vad är tylada? :hmm:
Precis vad jag undrar med :)
Användarens profilbild
Av Ketronya
mammatillE skrev:Problemet med vanliga jackor som bärjacka är ju ffa att man inte kan ryggsjala ute då (om man inte bär ovanpå kläderna då).
Så sant. Men jag kommer inte våga bära på ryggen i vinter ändå pga halkrisken. Vågar knappt bära på magen egentligen, räddharig som jag är. ;)
Användarens profilbild
Av Labyrint
Ketronya skrev:
mammatillE skrev:Problemet med vanliga jackor som bärjacka är ju ffa att man inte kan ryggsjala ute då (om man inte bär ovanpå kläderna då).
Så sant. Men jag kommer inte våga bära på ryggen i vinter ändå pga halkrisken. Vågar knappt bära på magen egentligen, räddharig som jag är. ;)
Broddar är bra :) Personligen tycker jag att det är läskigare att bära på mage än rygg när det är halt.

I vintras hade jag en småful jacka som syddes om till ryggbärjacka. Nu i vinter tror jag att det kommer bli sele utanpå ytterkläderna med ett barn som vill gå en hel del.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?