Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zink
Vi bar bara på mage och hela hösten-vintern-våren, sonen var ca 8 till 14 månader nå't.

Efts vi bara bar på mage behövdes ju inte bärjacka med special på ryggen egentligen.

Maken är långåsmal så för honom räckte det med en rymlig jacka.

Men för mig blev dte för trångt... :oops: Så jag köpte en begagnad bärjacka - som sedan såldes vidare (så man kan ju se det lite som en hyra då).

Oerhört smidigt att inte bheöva bysla påytterkläder! Vi körde med ullunderställ rakt av och lite tillskott av ullhalskrage, tossor o s v.

Lycka till!
Av Cärlek
Har smygläst här ...hehe... och kan verkligen inte bestämma mig för vilket av alla era råd som är bäst! Alla alternativ verkar smidiga men så är ju frågan om bebisen kommer vilja vara ett sjalbarn eller inte :hmm: . Äsch lill*n får acceptera helt enkelt..
Måste vara det absolut enklaste med sjal iom alla hundpromenader som ska gås i regniga underbara Göteborg med omnejd :D
Undrar om en bärarjacka är bäst kanske med tanke på regn på längden och tvären? Annars borde väl en tjock tröja modell större som går att svepa runt bebis räcka? Ev ihop med ett bärarskydd då? Å andra sidan slipper man ju blöta grejer och så alla käcka fickor som finns på en jacka!
Svårt svårt svååårt val!
Av Ponyo
Cärlek skrev:Har smygläst här ...hehe... och kan verkligen inte bestämma mig för vilket av alla era råd som är bäst! Alla alternativ verkar smidiga men så är ju frågan om bebisen kommer vilja vara ett sjalbarn eller inte :hmm: . Äsch lill*n får acceptera helt enkelt..
Måste vara det absolut enklaste med sjal iom alla hundpromenader som ska gås i regniga underbara Göteborg med omnejd :D
Undrar om en bärarjacka är bäst kanske med tanke på regn på längden och tvären? Annars borde väl en tjock tröja modell större som går att svepa runt bebis räcka? Ev ihop med ett bärarskydd då? Å andra sidan slipper man ju blöta grejer och så alla käcka fickor som finns på en jacka!
Svårt svårt svååårt val!
Ja du, jag som är van vid regnet i Malmö, och som hade lyxen att få ett sjalbarn i Sthlm där regnet faktiskt kommer uppifrån så jag kunde använda paraply. Jag vill ändå ha en bärjacka. Men skulle jag bo nere i Malmö igen, då skulle jag absolut skaffa bärjacka. :lol:
Användarens profilbild
Av smurfis
Ponyo skrev:Vi med paraply, utan bärjacka:

Bild
:Hahaa: :loving: Jag gillar Vs härliga grepp runt paraplyt! :mrgreen: Men ni ser rätt blöta ut tycker jag. :P
Av Ponyo
smurfis skrev:
Ponyo skrev:Vi med paraply, utan bärjacka:
:Hahaa: :loving: Jag gillar Vs härliga grepp runt paraplyt! :mrgreen: Men ni ser rätt blöta ut tycker jag. :P
Jo, efter den promenaden köpte jag en regnponcho. Men jag är ändå fascinerad över att man kan ha paraply här uppe.
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 16:30, redigerad totalt 1 gånger.
Av Cärlek
Härlig bild :)
Bärregnponcho är ju en variant förstås, får googla runt efter såna. Men har lite fördomar mot ponchos... Iom att de inte går att öppna är risken att det blir himla varmt, jag är en varmblodig typ!
Ska kika på hur de ser ut :) Kanske är lite billigare än en bärjacka!
Av honungsmarmelad
Jag har funderat på det här en massa också. Tanken är att T ska ha tjock overall och bäras på rygg utanpå jackan (sett vovvemor bära sina tvillingar så med den typen av overall jag köpt till T och det såg himla smidigt ut. Hon bar dock i MT och jag tror det är smidigare att knyta MT utanpå jackan än sjal så jag får köpa en sådan) om vi ska typ till parken eller på en promenad så att han vill ner ofta och så. Han vill alltid ner och gå själv så jag vet inte om det är värt det att köpa en bärjacka för de tillfällen det är bättre om han inte har overall på sig. Om man ska till affären blir det nog hemskt varmt för honom och ska vi åka någonstans kan det nog bli rätt jobbigt att ta av overallen på pendeltåget. Valet står mellan bärjacka eller en extra uppsättning vinterkläder, då tvådelade. Räcker det om man tar av sig den varma jackan inne i affären och på pendeltåget, tror ni?
Av Hedwig
Hakar oxå på med några funderingar.
Kan man inte ha bärskydd på ryggen? Eller är det krångligt och opraktiskt. :hmm:

Vi har hittills lyckats undvika hundpromenader i riktigt göteborgsregn. Men när det har duggat lite lagomt så har jag tagit min regnjacka satt luvan på hennes huvud och knäppt knapparna bakom min egen rygg, jag knyter oxå jackans ärmar bakom ryggen. Det funkar om det inte regnar allt förmycket.

Tror jag såg en bild på någon här som tagit två regenjackor som de knäppt ihop och på så sett fått regnskydd både för sig själv och barnet :)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Många intressanta funderingar! Regn har jag inte ens tänkt på, min dummer... :roll: Bärregnponcho låter smart, var hittar man en sån? Jag har också funderat på att sticka en poncho eller ett bärskydd, men det skyddar ju bara mot kyla och inte regn..
Användarens profilbild
Av smurfis
Hedwig skrev:Hakar oxå på med några funderingar.
Kan man inte ha bärskydd på ryggen? Eller är det krångligt och opraktiskt. :hmm:
Visst kan man det. Men då måste man ju antingen knyta sjalen och bärskyddet utanpå sin egen jacka vilket iallafall jag tycker är jätteknöligt. Eller komma på en lösning hur tusan man ska låta bli att frysa själv, typ jacka bakochfram. :lol:
Av Madde O
smurfis skrev:
Hedwig skrev:Hakar oxå på med några funderingar.
Visst kan man det. Men då måste man ju antingen knyta sjalen och bärskyddet utanpå sin egen jacka vilket iallafall jag tycker är jätteknöligt. Eller komma på en lösning hur tusan man ska låta bli att frysa själv, typ jacka bakochfram. :lol:
Med sele funkar det bra ovanpå jackan med bärskydd över. Lättare att ta av om det blir varmt än att bära på magen med bärskydd och sedan jacka över. Sen om man som jag är varm av sig så är det skönt att kunna ventilera luften enkelt! :lol:
Av ädl
Ketronya skrev:Många intressanta funderingar! Regn har jag inte ens tänkt på, min dummer... :roll: Bärregnponcho låter smart, var hittar man en sån? Jag har också funderat på att sticka en poncho eller ett bärskydd, men det skyddar ju bara mot kyla och inte regn..
Vi köpte en stor svart regnrock, från "armens överskott" eller vad de heter. 50 kr och sen regnhatt på lillasyster och mig själv. Det fungerar super, både mannen och jag kan använda den eftersom den är så stor. Inte den snyggaste regnkappa som finns men 50 kr var de definitivt värt :tumup: . Annars hade jag knäppt jacka och overall och kalla dagar bärskydd. Fast lillasyster var ganska ofta svettig :oops: . Mannen har kunnat bära under sin vanliga jacka, men de beror ju på modell.
Av Cärlek
Regnponcho finns bla på edenbaby.se. Webshop eller butik i Mölndal för 590 kr.. Rätt dyrt så jag avvaktar nog och testar olika varianter först. Den är dessutom tillfälligt slut där men borde gå att få tag på på massa andra ställen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?