Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av erspens
#891371
Vad tror ni om en Äiskä poncho att bära lillen i till vintern? Har kikat runt lite å tycker att den verkar bra!
Lillen blir 5 månader till jul och jag kommer nog använda Ergon att bära honom i när han blivit så pass stor. Funkar det tror ni? Kommer nog bära på magen.. Här uppe kommer det ju också bli riktigt kallt vissa dagar men vad jag förstår skall den även funka vintertid.. Vad kan behövas under mån tro?! Nån sorts overoll antar jag då ponchon verkar vara öppen nertill..
Så vad tror ni? Är jag inne på rätt spår eller verkar det galet?! :wink: Har ni andra förslag skriv gärna ner dom!
Användarens profilbild
Av zmurfan
#891494
En suse-jacka hade jag första vintern med Oscar. Helt suverän tycker jag.
Just nu lånar cinnamon den till sig och G.
Användarens profilbild
Av Eld77
#892299
Jag älskar min äiskä poncho! Den är så varm och gosig och bekväm att det inte gör något att det är lite tältvarning på den. :heart: Med typ yllekofta och fleecetröja under klarar den ner till -20 grader så länge det inte blåser. Blåser det är den tyvärr inte lika bra, det går igenom eftersom fodret är stickad bomull och alltså inte vindtätt. (Jag funderar på att skaffa mig en vindfleece, det borde funka väldigt bra under)

Vad man tar på barnet beror lite på väder och hur stor bebben är. En liten bebis kan man ju gömma under den egna fleecejackan, och då är det bara mössa som behövs, sticker fötterna ut är det trevligt med sockor eller varma tossor också, och kanske ett par ull/fleecebyxor över de vanliga byxorna. Overall blir antagligen lite varmt, om det inte är jättekallt och barnet sitter utanför bärarens tröja/jacka.
Användarens profilbild
Av Sarai
#914853
Har också Äiskää poncho och rekommenderar varmt vindtät fleece under! Jag har den själv nu när magen börjar bli lite större, och det var kallt utan något under förra veckan med temperatur ca + 4 och blåst.

Däremot har jag haft den i minusgrader förra vintern med vindtät fleece under. Då hade sonen också fleece på sig+ vantar och tossor. Han hade inte vindtätt, men jag räknade med att selen vämde en del också över ryggen. Satt han på magen hade jag min fleecejacka över och inga vantar och tossor.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?