Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

I morgon (2/7) tänkte jag åka in till Stockholm och i lugn och ro traska runt i pysselbutiker. Men förutom Panduro och Creatima är det hundra år sedan (okej, kanske fem år sedan) jag senast gjorde det så jag vet inte ens om de butiker jag var i då finns kvar eller ligger på samma ställe. Kan ni kanske tipsa mig om lite butiken (om jag nu har tid och någon ser det här ikväll/natt eller lagom till frukost i morgon ;-) ). Allt inom det kreativa området är intressant, från scrapbooking till garn via pärlor och tyg och slöjd och till akvarell och penslar. Dvs allt :)
Speciellt med den butiken är att de inte tar kort, gjorde inte det sist jag var inne i alla fall, så man får gå förbi bankomaten först.

På Hornsgatan vid Mariatorget finns en fantastisk butik med antika band och sånt. Jag har bara gått förbi efter stängningsdags, tur är väl det :mrgreen: ... någonstans på andra sidan gatan, nära Mariatorget alltså, finns en pysselbutik som framför allt säljer grejer till scrapbooking.
Slöjddetaljer har ju öppnat butik i sthlm nu, på mäster samuelsgatan tror jag. Jag har inte varit där.

Sedan finns ju en del tyg och garnaffärer om det kan vara intressant. Tyger och tyger ligger ju på sveavägen, du passerar ju om du går mellan kreatima och panduro.
Siden Carlsson på drottinggatan är ett trevligt besök.
På söder St paulsgatan, vid mariatorget, finns en fin garnaffär [img=http://www.litetnystan.se/]Litet Nystan[/img]. Lite högre upp på andra sidan gatan finns även en tygaffär som jag tyvärr inte vet vad den heter.
Tror även att det skall finnas en scrap-affär i närheten av Mariatorget, på hornsgatan om du svänger ut från maritorget och går mot slussen så ligger den på hö sida. Nästan bredvid ligger också [img=http://www.geoart.se/]Geo Art[/img] om du är intresserad av pärlor och halvädelsten.

Det var det jag kan komma på nu men det finns säkert fler bra. Jo en sån där gammal fantastisk bandaffär finns ju också på hornsgatan.
Jenny med Emiliten skrev:Speciellt med den butiken är att de inte tar kort, gjorde inte det sist jag var inne i alla fall, så man får gå förbi bankomaten först.

På Hornsgatan vid Mariatorget finns en fantastisk butik med antika band och sånt. Jag har bara gått förbi efter stängningsdags, tur är väl det :mrgreen: ... någonstans på andra sidan gatan, nära Mariatorget alltså, finns en pysselbutik som framför allt säljer grejer till scrapbooking.
Jo, men den butiken med band kan jag. Maken jobbade där bakom förut, innan han kom till ditt jobb ;) , så då brukade vi träffas just där på väg hem från jobbet :)

Och den med scrapbooking var jag inne i ibland, men har inte varit där på fem år så det var en av dem jag funderade på ifall den fortfarande finns kvar. Men har du sett den så lär den ligga kvar, så då svänger jag förbi där idag :D

Tack för tips!
AnKa skrev:Slöjddetaljer har ju öppnat butik i sthlm nu, på mäster samuelsgatan tror jag. Jag har inte varit där.

Sedan finns ju en del tyg och garnaffärer om det kan vara intressant. Tyger och tyger ligger ju på sveavägen, du passerar ju om du går mellan kreatima och panduro.
Siden Carlsson på drottinggatan är ett trevligt besök.
På söder St paulsgatan, vid mariatorget, finns en fin garnaffär [img=http://www.litetnystan.se/]Litet Nystan[/img]. Lite högre upp på andra sidan gatan finns även en tygaffär som jag tyvärr inte vet vad den heter.
Tror även att det skall finnas en scrap-affär i närheten av Mariatorget, på hornsgatan om du svänger ut från maritorget och går mot slussen så ligger den på hö sida. Nästan bredvid ligger också [img=http://www.geoart.se/]Geo Art[/img] om du är intresserad av pärlor och halvädelsten.

Det var det jag kan komma på nu men det finns säkert fler bra. Jo en sån där gammal fantastisk bandaffär finns ju också på hornsgatan.
Aha, det visste jag inte att Slöjddetaljer har öppnat butik. Det ska spanas in!
De andra känner jag till, slog mig just att jag jobbade ju på Norra Barntorget för ett par år sedan och då sprang jag ofta runt i de butikerna på lunchrasten ;)

Litet nystan, är det alltså en annan garnaffär än ... hm, hette den Marias garn den andra? Eller är det samma? Tygaffären var jag ofta i för fem år sedan, minns den söta taxen som brukade hänga där :)
herilane skrev:För garn gillar jag Ljungqvists garn vid Odenplan.

Tyger, ja, är du ändå vid Panduro så finns ju Ohlssons tyger precis runt hörnet på Sveavägen.

Att Kreatima har flyttat vet du kanske redan?
Ja, Kreatima sprang jag på av en slump bara för en vecka sedan och sa "va, har ni flyttat?!" och de svarade "ja, det är över ett år sedan" (eller om hon sa två?) :)
Tack för alla tips! Nu sitter jag och skrattar lite åt mig eget nörderi. Jag tänkte att det finns nog massor av pysselbutiker i Sthlm som jag inte känner till, och så visar det sig att den enda av era tips jag inte varit på är Slöjddetaljer. Men det var bra att bli påmind om vissa som jag inte varit på på länge, och att höra att de ligger kvar. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?