Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Nina & lilla J skrev:Det är inte den typen av faror som vi pratar om. Men jag blev lite rädd här om dagen när J satt i sjalen på ryggen, vi var ute någon stans, och plötsligt säger hon "Juna käks!" (Junia kräks). Det gjorde hon inte som tur var, men tänk om hon hade kräkts mig över hela nacken och det hade runnit ned för min rygg och hennes mage och alla kläder... Hon hade kräkts några dagar tidigare och satt väl och tänkte på det.Lova kräktes på ryggen när hon blev åksjuk en gång. Vi skulle möta upp min man på mitt jobb och som tur var så hade jag en extra tröja där... Sen var jag väldigt orolig första dagarna när jag bar henne till förskolan när hon slutat med blöja och hon tjoade "titt titt" (kiss kiss) massa gånger. Innan jag fattade att det var hunden som kissade (hanhund så ganska ofta).
Ponyo skrev:Vi hade en riktigt liten bärkille. Vi bar i allt möjligt. Vi hade aldrig en bärolycka, men däremot två läskiga vagnsolyckor. En där han gled ner och under en buss. Och en där han föll med huvudet före ner i stengolv.
Så bära känns tryggare.
smurfis skrev:*ryser* fy vad otäckt!Ponyo skrev:Vi hade en riktigt liten bärkille. Vi bar i allt möjligt. Vi hade aldrig en bärolycka, men däremot två läskiga vagnsolyckor. En där han gled ner och under en buss. Och en där han föll med huvudet före ner i stengolv.
Så bära känns tryggare.![]()
![]()
...vad läskigt med bussen!
Tur att det gick bra!
smurfis skrev:Liv sparkar på folk som kommer förnära när hon sitter på ryggen. Men jag har ju lärt mig att hålla i hennes fötter när vi är bland mycket folk!femsexsjuoått skrev:En och två gånger har jag missbedömt hur stor rygg en får när en ryggbär och krockat ungens huvud i väggen. Hen har dock aldrig blivit ledsen av det, så jag antar att det inte gjort så ont.Det där minns jag väl! Simon brukade alltid sitta och hoppa/studsa i takt med mig när jag gick vid ryggbärande i ergon. Typ som när man travar (galopperar?
Däremot upplever jag ofta att folk går in barnet, speciellt på trånga spårvagnar. De ser inte att det sitter ett barn på ryggen eller magen och knör mot en som om det vore en vuxen... Det kan vara jobbigt och lite stressande men inte farligt.
Sen kan en ju också råka skada andra med sitt sjalbarn. Senast förra veckan råkade Boyes fot sparka en sittande resenär i huvudet när vi gick mellan sätena på spårvagnen! Oups!). Och samtidigt sparka ut med sina fötter åt sidorna.
![]()
Jag fick dock in som rutin rätt fort att alltid lägga mina armar över hans fötter när vi var på bussar eller andra trånga utrymmen, annars sparkade han alla i vår väg.
![]()
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?