Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
#8861398
Tänkte införskaffa en gauze nu till sommarvärmen då easycare-sjalen vi har nu visade sig bli för varm för lillen. Men ska man välja slät eller skrynklig? Vilken är mjukast eller är det ingen skillnad? Vilka för- och nackdelar finns det med en skrynklig respektive en slät eller är det bara en utseendefråga?
Användarens profilbild
Av Jennelii
#8861418
En sån äldre skrynklig tror jag på. Tycker nog det var skillnad mellan dom jag testat.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#8861428
Jennelii skrev:En sån äldre skrynklig tror jag på. Tycker nog det var skillnad mellan dom jag testat.
Men en äldre är väl lite klurigt att få tag på? Vad var det för skillnad tycker du?
Användarens profilbild
Av Jennelii
#8861432
Linus var såpass stor ändå när vi vann den blå, det var en nyare så om den var slät eller skrynklig vet jag inte. Den rosa var iaf skrynklig och den kändes ändå inte lika som dom två första jag hade. Jag vet inte vad som var skillnaden.. dom var mer mjuka o följsamma kanske.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#8861590
mammagumman skrev:Hej i tråden från en försäljare :D

De nya färgade Gauze-sjalarna från Calin Bleu är släta. Det finns en vit som är skrynklig -> http://www.calinbleu.com/products/Simpl ... -wrap.html

Bild
Hehe, dig har jag ju mejlat. ;) Jag har sett skrynkliga på andra ställen, är det gamla modellen då?

Kan du säga något om skillnaden mellan slät och skrynklig?
Användarens profilbild
Av mammagumman
#8861594
:hello:

Den ena är slät och den andra skrynklig :wink:

Gissar att den skrynkliga är lite mer elastisk pga skrynklet. Vill du verkligen ha bra svar om gamla och nya osv föreslår jag att du skriver till Calin Bleu under contact på deras hemsida. De har varit jättetrevliga vid alla kontakter med mig iaf :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
#8861811
mammagumman skrev::hello:

Den ena är slät och den andra skrynklig :wink:

Gissar att den skrynkliga är lite mer elastisk pga skrynklet. Vill du verkligen ha bra svar om gamla och nya osv föreslår jag att du skriver till Calin Bleu under contact på deras hemsida. De har varit jättetrevliga vid alla kontakter med mig iaf :tumup:
Haha, jo så långt är jag med. ;) Men då är det alltså ingen större skillnad i övrigt, vad gäller avlastning, mjukhet i tyget osv?

Jag skriver kanske till dom och frågar men det känns ju inte helt aktuellt att ta reda på skillnaden mellan de gamla och de nya om det inte går att få tag på de gamla, eller menar du att de skrynkliga som finns att köpa nu i olika färger är gamla som det finns kvar av?
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8861822
Det är nog gamla som finns kvar då. Från början (för flera år sedan) var alla Gauzar skrynkliga. Ett tag fanns lite skrynkliga också. De släta är lite mjukare och känns lite stummare än de skrynkliga. Den vita på bilden tycker jag inte ser lika skrynklig ut som de äldsta.
Användarens profilbild
Av mammagumman
#8861829
Ketronya skrev:
mammagumman skrev::hello:

Den ena är slät och den andra skrynklig :wink:

Gissar att den skrynkliga är lite mer elastisk pga skrynklet. Vill du verkligen ha bra svar om gamla och nya osv föreslår jag att du skriver till Calin Bleu under contact på deras hemsida. De har varit jättetrevliga vid alla kontakter med mig iaf :tumup:
Haha, jo så långt är jag med. ;) Men då är det alltså ingen större skillnad i övrigt, vad gäller avlastning, mjukhet i tyget osv?

Jag skriver kanske till dom och frågar men det känns ju inte helt aktuellt att ta reda på skillnaden mellan de gamla och de nya om det inte går att få tag på de gamla, eller menar du att de skrynkliga som finns att köpa nu i olika färger är gamla som det finns kvar av?
Jag skulle tro det faktiskt. Eller vita som är färgade kanske. Sen finns det ju säkert en hel massa begagnade :D

Ang tyget tror jag du kan lita på Jennellii och KATARINA :tumup:
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8861830
Jenneliis översta är slät tror jag för den färgen fanns nog aldrig i skrynklig. Rosa och orange har nog bara funnits i skrynklig medan choklad och oliv har funnits i båda färger.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8861848
Jag har en slät naturfärgad och en skrynklig chokladfärgad och jag tycker att den skrynkliga avlastar lite bättre, det som är sämst med den är att den ibland är svår att få att ligga still vid ryggknyt, den rullar ihop sig, men det har varit mest problem när jag har haft den flätad.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#8862371
Tack för hjälpen, jag tror det blir en slät, det verkar ju inte vara någon större skillnad i mjukhet och så och avlastningen verkar variera, sen blir den ju nog lite skrynklig när jag tvättat den också. :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?