Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag gillar inte gult men rill regnbågsfärgat skall det vara färg och gult är jättevackert om jag slipper ha det själv.

Anntorps tycker jag är en riktigt inspirerande affär. De har Ullspinneriets garner och det gör dem till hjältar i mina ögan. Annars gillar jag inte heller luddiga garner, men jag gillar att de inte har högavis med garn från samma ställe.

Garnkorgen har som sagt 1,5:or.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:Jag funderar på att sticka en upp ifrån och ner kofta enligt tant kofta, har ni andra gjort den? Och isf, kan jag utgå ifrån måtten hon har som halskant? Jag orkar helt enkelt inte tänka ikväll.
Den är för vid i halsen för min smak.
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:Jag funderar på att sticka en upp ifrån och ner kofta enligt tant kofta, har ni andra gjort den? Och isf, kan jag utgå ifrån måtten hon har som halskant? Jag orkar helt enkelt inte tänka ikväll.
Jag la upp och började igår, men gjorde bara en ärm, så jag blev förbannad, repade upp och gick och la mig istället, blir nog ingen sådan kofta för mig...
Det blev gult :vågen: Dum sak: det tar några dagar innan garnet kommer så jag kan inte börja sticka direkt som jag ville. Bra sak: det tar några dagar innan garnet kommer så jag hinner fästa trådar i några andra stickningar under tiden. :lol: Dock är det tråååkigt.
mly skrev:
Fryle skrev:
Jag la upp och började igår, men gjorde bara en ärm, så jag blev förbannad, repade upp och gick och la mig istället, blir nog ingen sådan kofta för mig...
Har inte stickat efter tant koftas mönster men min lärare har lärt oss sticka uppifrån och ner tröjor efter superenkelt recept, enda sättet jag stickat tröjor på. Antar det är ungefär samma som tant kofta, ska jag lägga upp det?
Användarens profilbild
Av tweed
Grönöga skrev:Det blev gult :vågen: Dum sak: det tar några dagar innan garnet kommer så jag kan inte börja sticka direkt som jag ville. Bra sak: det tar några dagar innan garnet kommer så jag hinner fästa trådar i några andra stickningar under tiden. :lol: Dock är det tråååkigt.
:lol:
Av mly
Grönöga skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
Har inte stickat efter tant koftas mönster men min lärare har lärt oss sticka uppifrån och ner tröjor efter superenkelt recept, enda sättet jag stickat tröjor på. Antar det är ungefär samma som tant kofta, ska jag lägga upp det?
Ja jätte gärna!!!!
mly skrev:
Grönöga skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
Ja jätte gärna!!!!
Jag fortsätter att göra reklam för "The incredible custom fit raglan" (googla) som jag tycker blir bra.
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle, Anntorp säger jag! Och så pmar du mig i färväg så kanske vi kan ta en kaffe. Jag jobbar tre hus bort.

Jag och Ann hade stickcafé hos Anntorp i onsdags, jag hade en timme över och satte mig hos henne och stickade och pratade ett tag. Underbart för själen! :loving:
Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev:Fryle, Anntorp säger jag! Och så pmar du mig i färväg så kanske vi kan ta en kaffe. Jag jobbar tre hus bort.

Jag och Ann hade stickcafé hos Anntorp i onsdags, jag hade en timme över och satte mig hos henne och stickade och pratade ett tag. Underbart för själen! :loving:
:tumup: Jag pmar mitt mobilnummer för jag är inte helt säker på att jag har datorn med och kan pma då.
Användarens profilbild
Av Fryle
Idag har jag varit på AnnTorp och damen i butiken var verkligen trevlig! Jag besökte också en annan garnaffär på samma gata (Sticka ?), den var också fin.

Jag har både smsat och försökt ringa dig, MuuM, men inte lyckats få tag i dig. :(
Kaffemoster skrev:
mly skrev:
Grönöga skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
Ja jätte gärna!!!!
Jag fortsätter att göra reklam för "The incredible custom fit raglan" (googla) som jag tycker blir bra.
Jag googlade inte, men av titeln misstänker jag att recepten är väldigt lika! :tumup:
Här kommer iaf det jag brukar utgå ifrån. (tycker halsringningen blir lite för stor och brukar göra färre maskor, men tycker själva receptet är bra att ha och snegla på när jag räknar om, har stickat barntröjor utifrån det här också)
Tröja stickad från halsen och neråt.
Stickor: Rundsticka 40-60 cm, kanske tunnare till resåren
Garn: som passar stickorna, eller stickor som passar garnet..
Tröja:
Lägg upp 118 maskor och sticka resår i typ 2 cm(=halsen) Byt till större sticka om du vill och sticka ett varv slätstickning samtidigt som du placerar ut markörer såhär: 21 rm, markör, 17 rm, markör, 42 rm, markör, 17 rm, markör, 21 rm.

Fortsätt sticka slätstickning. Öka 1 m på varje sida om markörerna på vartannat varv tills du kan nypa ihop tröjan under dina armar. (="raglansömmen")

Häng av ärmarnas maskor på varsin bit garn i annan färg. De får vila medan du stickar resten av kroppen. Sticka "kroppen" och fortsätt tills tröjan är lagom lång(avsluta ev med resår). Maska av.

Ärmar: Plock upp ena ärmens maskor på stickorna, antingen med strumpstickor eller med rundsticka. Placera ut markör under ärmen så att du vet var varvet börjar och slutar. Du kan också sticka ärmen fram och tillbaks om du vill, då stickar du den "platt" och syr ihop istället.
Sticka och minska under tiden 1 m på var sida om markören det antal gånger som behövs för att din ärm ska bli lagom stor ( t ex var 4:e varv)

När ärmen är lagom lång, maska av. Sticka nästa ärm på samma sätt. Var lite extra noga med att minska på samma sätt som på den första.
Nu är tröjan klar!
Hepp!
  • 1
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?